پرورش موهای مصنوعی با فیزیك ساده

پرورش موهای مصنوعی با فیزیك ساده نیو وبلاگ: پژوهشگران دانشگاه ˮپرینستونˮ توانستند مجموعه ای قدیمی از مشکلات مهندسی را به یک چاره جدید برای تولید موی مصنوعی قابل کاربرد در صنایع رباتیک تبدیل کنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، طبیعت دارای الگوهای فراوانی است که از نظر تنوع و پیچیدگی غنی هستند. شرایط پیچیده توسعه آنها، تحقیق، مدلسازی و ترجمه آنها به زمینه های مهندسی را به یک چالش تبدیل می کند.
پژوهشگران دانشگاه "پرینستون" حالا با الهام از طبیعت و طرح های بیولوژیکی، این الهام را با دقت ریاضی ادغام کرده و با یک سیستم نسبتاً ساده به آنها امکان می دهد تا انواع اشکال پیچیده مو مانند را که برای ایجاد سطوح بیومتریک مورد نیاز است، تشکیل دهند.
"پیر توماس برون" استادیار مهندسی شیمی و بیولوژیک در دانشگاه پرینستون و محقق اصلی این مطالعه اظهار داشت: چنین الگوهایی ماهیت همه گیر دارند و در همه جای طبیعت حاضر هستند و رویکرد ما از شکل گیری طبیعی این ساختارها بهره می برد.
این سیستم تلفیقی از یک بی ثباتی سیال و تغییر شکل های بزرگ جامد در جامد کردن مذاب ها است و موجب تولید مواد جامد نرم با هندسه سطحی پیچیده میشود. این مسئله با آنکه از فیزیک ساده بهره می برد، اما مجموعه ای قدیمی از مشکلات مهندسی را به یک چاره جدید برای تولید تبدیل نموده است.
پژوهشگران می گویند که این روش، ساده، ارزان و کاربردی تر از روش های معمول است و می تواند نقشی اساسی در توسعه قابلیت های سنجش رباتیک داشته باشد که مربوط به طیف گسترده ای از مشکلات می شود که در آن تغییر شکل مکانیکی و انجماد همزمان است.
در بین گذار به سمت تولید مواد افزودنی، این روش می تواند با ایجاد زمینه جهت استفاده از روش های بدون قالب چند مرحله ای برای مونتاژ مواد پیچیده یک از انقلاب باشد.
این مطالعه در مجله National Academy of Sciences انتشار یافته است.




منبع:

1399/12/06
13:51:08
0.0 / 5
960
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی