تاریخ پرواز بالگرد مریخی نبوغ

تاریخ پرواز بالگرد مریخی نبوغ به گزارش نیو وبلاگ ناسا می خواهد بالگرد مریخی ˮنبوغˮ را در تاریخ هشت آوریل یا بعد از آن، بر فراز سیاره سرخ به پرواز درآورد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، ناسا تلاش دارد بالگرد مریخی "نبوغ" (Ingenuity) را برای اولین بار در اوایل ماه آینده به پرواز درآورد. این آژانس فضایی اعلام نموده است که در نظر دارد پرواز آزمایشی اولین نمونه از این بالگرد را در تاریخ هشت آوریل یا بعد از آن انجام دهد و اعلام نموده که پرواز آن تا پیش از این تاریخ صورت نخواهد گرفت. بالگرد نبوغ، در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ به همراه مریخ نورد "استقامت" (Perseverance) وارد سیاره سرخ شد.
مریخ نورد "استقامت"، بالگرد "نبوغ" را در ناحیه ای واقع در دهانه "جیزرو" (Jezero) مریخ مستقر خواهد نمود که به خاطر مسطح بودن آن انتخاب شده است. تکمیل این فرایند، حدود ۶ روز زمان خواهد برد.
"استقامت" بعد از جدایی از "نبوغ"، با دقت از آن دور خواهد شد تا امکان شارژ مجدد را برای سلول های خورشیدی فراهم آورد. ناسا بعد از استقرار بالگرد "نبوغ" تلاش خواهد نمود تا همه فرایند پرواز آزمایشی را طی ۳۱ روز انجام دهد.
به پرواز درآوردن یک وسیله نقلیه بر فراز مریخ، چالش منحصر به فردی خواهد بود اما شاید بزرگترین چالش پیش روی "نبوغ"، هوای سرد مریخ باشد.
"میمی اونگ" (MiMi Aung)، مدیر پروژه بالگرد "نبوغ" اظهار داشت: آب و هوای مریخ ناملایم است. برنامه ما این است که بر روی هر چه مریخ در مقابل ما قرار می دهد، کار کنیم؛ به صورتی که بتوانیم هر چالشی را که طی ۶ سال قبل با آن رو به رو بوده ایم، مدیریت نماییم.



1400/01/04
13:46:24
0.0 / 5
1350
تگهای خبر: پروژه , سیاره , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی