ژنی كه در جلوگیری از بروز آلزایمر نقش دارد

ژنی كه در جلوگیری از بروز آلزایمر نقش دارد پژوهشگران کانادایی در بررسی جدید خود نشان داده اند که یک ژن خاص می تواند در جلوگیری از بروز آلزایمر مؤثر باشد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران کانادایی در بررسی جدید خود، گام دیگری به سمت درک بیماری آلزایمر برداشته اند. آنها عملکرد جدیدی را برای ژن معروف به "BMI1" کشف کرده اند که در مهار پیری مغز نقش دارد.
"گیلبرت برنیر" (Gilbert Bernier)، سرپرست این پژوهش، در بررسی خود نشان داده است که شاید BMI1 بتواند از بی نظمی نورون ها در ساختارهای معروف به "G4" پیشگیری کند. بدین ترتیب، BMI1 با جلوگیری از تشکیل اضافه ساختارهای G4 که عملکرد نورون ها را در هم می ریزند، از بروز آلزایمر پیشگیری خواهد نمود.
"برنیر" اظهار داشت: این کشف جدید، به دانش ما در مورد مکانیسم های بنیادی که به بیماری آلزایمر منجر می شوند، اضافه می کند. هنوز هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد و هر پیشرفتی در این حوزه می تواند باعث امیدواری افراد مبتلا به آلزایمر و خانواده آنها باشد.
"برنیر" در پژوهش پیشین خود نشان داده بود که بیان ژن BMI1 به صورت خاص در مغز افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کاسته می شود. او همینطور نشان داد که غیرفعال کردن BMI1 در نورون های کشت شده انسان یا موش ها، برای تکرار مجدد نشانگرهای صدمه شناسی در رابطه با بیماری آلزایمر کافی است.
نتایج این پژوهش، در مجله "Nature Communications" به چاپ رسید.




منبع:

1400/01/05
00:56:07
0.0 / 5
1150
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی