حدود یك میلیون مرگ مازاد ناشی از كرونا در 29 كشور ثروتمند

حدود یك میلیون مرگ مازاد ناشی از كرونا در 29 كشور ثروتمند نیو وبلاگ: کووید-19 در سال 2020 در 29 کشور ثروتمند جهان حدود یک میلیون مرگ مازاد به همراه داشته است.


به گزارش روز شنبه خبرگزاری یونایتدپرس، مرگ مازاد به شمار تلفاتی گفته می شود که بیشتر از میزان مورد انتظار در یک دوره زمانی مشخص رخ می دهد.
برمبنای نتایج یک تحقیق جدید در سال قبل ۹۷۹ هزار مرگ و میر مازاد بر اثر مبتلاشدن به کرونا در ۲۹ کشور رخ داده است.
طبق این مطالعه که توسط پژوهشگران دانشگاه «آکسفورد» در انگلیس انجام شد، پنج کشور با بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از مبتلاشدن به کرونا به ترتیب آمریکا با ۴۵۸ هزار مورد، انگلیس با ۹۴ هزار ۴۰۰ مورد، ایتالیا با ۸۹ هزار و ۱۰۰ مورد، اسپانیا با ۸۴ هزار و ۱۰۰ مورد و هلند با ۶۰ هزار و ۱۰۰ مورد بوده است. تنها در نیوزیلند، نروژ و دانمارک هیچ مرگ مازادی بر اثر مبتلاشدن به کرونا گزارش نشده است.
نازرو الاسلام از گروه بهداشت و درمان دانشگاه آکسفورد در انگلیس و همکارانش نوشتند: این مطالعه بینش مهمی در مورد تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم همه گیری کووید-۱۹ بر شمار کلی مرگ و میر ارائه می دهد.
آنها توضیح دادند: نظارت قابل اعتماد و بموقع مرگ و میر مازاد به اطلاع رسانی سیاست بهداشت عمومی در بررسی منابع زیاد مرگ و میر کمک می نماید.
محققان اظهار داشتند: این نظارت همین طور به کشف نابرابری های مهم اجتماعی در تأثیر همه گیری کمک می نماید.
بر اساس این مطالعه مرگ و میر مازاد در این ۲۹ کشور بیشتر در بین افراد ۷۵ سال و بالاتر متمرکز بوده است و بعد از آن افراد ۶۵ تا ۷۴ ساله قرار دارند. مرگ و میر در بین کودکان کمتر از ۱۵ سال در بیشتر کشورها مشابه میزان مورد انتظار و در بعضی کشورها کمتر از حد انتظار بود.
در بیشتر کشورها، تعداد تخمینی مرگ مازاد ناشی از کووید-۱۹ بیشتر از شماری بود که گزارش شد. بعنوان مثال، هم در آمریکا و هم در انگلیس، مرگ های مازاد تخمین زده شده ۳۰ درصد بیشتر از شمار تلفات گزارش شده ناشی از کووید-۱۹ بود. اما سایر کشورها، همچون رژیم صهیونیستی و فرانسه، شمار مرگ های گزارش شده ناشی از کووید-۱۹ بیشتر از مرگ های ارزیابی شده بود.
محققان افزودند: ممکنست تأثیر کامل همه گیری خصوصاً در کشورهای کم درآمد که مشکلاتی مانند فقر، کمبود واکسن، سیستم های ضعیف بهداشتی و تراکم بالای جمعیت دارند که افراد بیشتری در معرض خطر مبتلاشدن به کووید- ۱۹ قرار می دهد، برای سالهای زیادی شناخته نشود.
آنها همین طور متذکر شدند: درحالی که داده های در رابطه با مرگ مفید هستند، اما نادیده گرفتن آنها می تواند بار سنگینی از مشکلات طولانی مدت سلامتی ناشی از کووید-۱۹ به بار آورد.
این مطالعه هفته جاری در نشریه BMJ انتشار یافته است.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.
ابتدا از این بیماری بعنوان ذات الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) بصورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.
تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی اصرار کرد که بااینکه واژه همه گیر (pandemic) به علت حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را «همه گیر جهانی» شناسایی و اعلام می کند. این ویروس هم اکنون در خیلی از کشورها شیوع دارد.




منبع:

1400/03/01
10:14:02
0.0 / 5
964
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی