زالی:

بستری های كرونا در تهران باردیگر از هزار نفر فراتر رفت

بستری های كرونا در تهران باردیگر از هزار نفر فراتر رفت به گزارش نیو وبلاگ فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: تعداد بستری های جدید کرونائی در چند روز گذشته به کمتر از 900 بیمار کاهش پیدا کرده بود اما باردیگر در 24 ساعت گذشته به هزار و 44 نفر افزایش پیدا کرد.


به گزارش خبرنگار آموزش و دانشگاه ایرنا، دکتر علیرضا زالی روز یکشنبه اظهار نمود: مجموع بیماران جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گرفتار تغییر شده است و باردیگر این تعداد به یک هزار ۴۴ نفر افزایش یافت.
وی که در حاشیه مراسم آیین امضای تفاهم نامه تامین مالی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی شهید بهشتی سخن می گفت افزود: از این تعداد ۱۷۷ بیمار در بخش های ویژه بستری شدند.
زالی بیان کرد: اگر در ۴۸ ساعت آینده با همین روند، این عددها تکرار شود، ممکنست تهران شرایط متفاوتی را تجربه کند.
وی ادامه داد: اما اگر فقط این آمار مختص به ۲۴ ساعت گذشته باشد و در ایام آینده تکرار نشود، نشان میدهد که شاهد تنها یک نوسان بودیم.
زالی اظهار داشت: معمولا در تهران پس از خیزهای بیماری، مدت ها حرکت سینوسی را تجربه می نماییم تا به افول اصلی بیماری برسیم.
وی افزود: هم اکنون تعداد بیماران بستری در استان تهران بیش از ۵ هزار و ۳۶۱ بیمار است که از این تعداد یک هزار ۵۶۳ بیمار در بخش های ویژه هستند.
زالی بیان کرد: از این تعداد ۳۵۰ نفر بیمارانی هستند که به دستگاه تهویه مکانیکی متصل هستند و شرایط بدحال تری دارند.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، یک هزار ۲۲ بیمار کرونائی ترخیص شدند که نسبت به روزهای قبل رشد داتشه است.
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: تعداد بیماران اورژانسی نیز ۱۰۸ بیمار هستند که نسبت به تعداد ۱۲۳ بیمار در ۲۴ ساعت قبل با کاهش روبرو بوده است.
زالی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران تعداد مراجعان سرپایی بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ بیمار بوده که ۶ هزار و ۱۰۰ نفر از این افراد به بخش های درمان و مابقی نیز به مراکز بهداشتی مراجعه کردند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه اعلام نمود: با فوت ۲۱۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۸ هزار و ۵۹۷ نفر رسید.



منبع:

1400/03/02
21:59:47
0.0 / 5
820
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی