سال جاری 120هزار نفر از اتباع خارجی زیر پوشش بیمه پایه قرار گرفتند

سال جاری 120هزار نفر از اتباع خارجی زیر پوشش بیمه پایه قرار گرفتند به گزارش نیو وبلاگ مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران ضمن اشاره به این که امسال ۱۲۰هزار نفر از اتباع خارجی زیر پوشش بیمه پایه قرار گرفتند گفت: از وزارت کشور خواستیم با عنایت به منابعی که مقرر است دولت به این مورد اختصاص دهد، نزدیک به ۵۰ هزار نفر دیگر را معرفی نماید تا زیر پوشش این بیمه قرارگیرند.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، داود حاج قاسمعلی به جلسه این سازمان با مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه کمیساریای عالی پناهندگان در مورد پوشش بیمه پایه برای پناهجویان و مهاجران خارجی اشاره نمود و اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت ایران از سال ۹۴ پوشش بیمه پایه اتباع و پناهندگان خارجی در ایران را با پوشش بیمه ای حدود ۵۹ هزار نفر شروع کرد و این تعداد به مرور طی سال های گذشته افزایش یافت به صورتی که حالا ۱۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه پایه قرار گرفته اند.
مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد: تعداد اتباع و مهاجرین خارجی که با مجوز در ایران ساکن هستند حدود یک میلیون نفر است که از این تعداد نزدیک به ۲ هزار نفر بیمار خاص بوده و به صورت کامل زیر پوشش بیمه سلامت ایران قرار دارند، در مجموع ۱۲۰ هزار نفر جمعیتی هستند که بعنوان اتباع صدمه پذیر توسط وزارت کشور جهت عرضه خدمات به سازمان بیمه سلامت معرفی می گردند.
وی تصریح کرد: شروع قرارداد سنواتی سازمان معمولا از ۶ اسفند ماه هر سال تا ۶ اسفند سال بعد به مدت یک سال است، خدماتی که به این گروه عرضه می شود کاملا مشابه خدماتی است که به هموطنان عرضه می دهیم، تا سال قبل خدمت دهی به این گروه محدود به بخش دولتی بود اما سال جاری با عنایت به درخواست معاونت درمان وزارت بهداشت و افزایش سرانه، امکان رفتن به بخش های خصوصی طرف قرارداد برای اتباع فراهم شده و می توانند همانند سایر بیمه شدگان خدمات را بدون هیچ تفاوتی دریافت نمایند.
حاج قاسمعلی اظهار داشت: برای بارگذاری اطلاعات بیمه شدگان در سامانه ابتدا باید عکس بیمه شده به منظور احراز هویت در سامانه قرار گیرد و بدین منظور نیاز است که افراد به دفاتر پیشخوان دولت رجوع کنند و تنها در این صورت می توانند خدمات دریافت نمایند.
وی افزود: مشکلی که وجود دارد این است که این افراد به رغم این که اطلاعاتشان در سامانه بارگذاری می شود، عمدتا تا آخر قرارداد ۱۰ تا ۱۵ درصدشان به دفاتر پیشخوان برای تکمیل این فرایند رجوع نمی کنند، هم اکنون که حدود ۳ ماه از شروع قرارداد جدید گذشته است حدود ۵۰ درصد اتباع برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه نموده اند. انتظارمان این است با عنایت به این که وزارت کشور محل استقرار این افراد را می داند از راه پخش اطلاعیه و یا ارسال پیامک و اعلام در رسانه های عمومی اطلاع رسانی کند تا از پوشش بیمه ای خود به صورت مجانی استفاده کنند.
مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران ضمن اشاره به این که سال جاری در مقایسه با سال قبل ۲۰ هزار نفر از اتباع و مهاجرین خارجی جدید زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، اظهار داشت: ما از وزارت کشور درخواست کرده ایم با عنایت به منابعی که دولت مقرر است به این مورد اختصاص دهد، نزدیک به ۵۰ هزار نفر دیگر را هم به ما معرفی کنند تا زیر پوشش بیمه ای قرار گیرند.
حاج قاسمعلی اضافه کرد: تمام حق بیمه اتباع صدمه پذیر و بیماران خاص مجانی است و منابع آن از راه کمیساریا تأمین می شود، افراد غیر صدمه پذیر باید حق سرانه را خودشان پرداخت کنند که جمعیت ثبت نام کرده آنان تابحال کمتر از ۱۰ هزار نفر است و تعداد کمی می توانند حق بیمه مصوب را تأمین و زیر پوشش قرار بگیرند.



منبع:

1400/03/04
22:37:25
0.0 / 5
823
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی