كلانتری:

دستگاههای دولتی و حكومتی اصلی ترین تخریبگران محیط زیست هستند

دستگاههای دولتی و حكومتی اصلی ترین تخریبگران محیط زیست هستند معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: مشکل اصلی ما در زمینه محیط زیست آنست که بیشترین تخریب این حوزه توسط دستگاه های دولتی و حکومتی صورت می گیرد و مسئولان این دوایر متخلفان اصلی این بخش محسوب می شوند.


عیسی کلانتری روز سه شنبه در آیین افتتاح اولین مرحله بزرگترین لندفیل مهندسی و بهداشتی پسماند کشور در مشهد اظهار داشت: هم اکنون سازمان حفاظت محیط زیست تنها نهاد اجرائیست که خودرا موظف به دفاع از محیط زیست بعنوان حقوق حقه نسل های آینده می داند.
وی با اعلان اینکه متاسفانه به محیط زیست نگاه ابزاری می شود، در صورتیکه باید هدف و عامل تعالی جامعه باشد، اظهار نمود: کسانی که سخن از تامین غذا برای ۵۰۰ میلیون نفر در کشور می زنند، معلوم است که هیچ اطلاعی از ظرفیت و منابع کشور ندارند.
وی راهبرد اصلی کشور را توسعه پایدار و حفظ حقوق نسل های آینده دانست و اظهار داشت: موضوعات محیط زیستی و معضلات این بخش باید به دغدغه همگانی تبدیل گردد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد: در صورتیکه رهبری سخن از تولید با رعایت ضوابط زیست محیطی می زنند برخی فقط تولید و افزایش آنرا ملاک عمل قرار داده و محیط زیست و حفظ آنرا نادیده گرفته اند.
وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت کاهش شدت انرژی در کشور اظهار داشت: در ۲۵ سال قبل شدت انرژی در کشور از ۲۱ به ۲۳ درصد بالا رفته است و الان ایران بعد از روسیه، دومین کشور هدردهنده انرژی شمرده می شود.
کلانتری اضافه کرد: این در حالیست که شدت انرژی در کشور عربستان ۱۴ صدم است.
وی با اعلان اینکه در هشت ماه گذشته بیش از ۵۰ انتخابات در دنیا برگزار شده که شعار بیشتر نامزدها محیط زیست و دفاع از آن بوده است، اضافه کرد: در اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشور، شاهد آن بودیم که کمتر از نیم درصد وقت صحبت ها و اظهار نظرها به موضوعات محیط زیست اختصاص یافت که امیدواریم این نقیصه امروز در دومین مناظره جبران شود.
کلانتری با اعلان اینکه تا ۳۰ سال پیش، ۱۳۰ میلیارد مترمکعب آب تجدیدپذیر در کشور داشتیم که حالا این رقم به کمتر از ۹۰ میلیارد مترمکعب رسیده است.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: ۴۰ سال پیش سرانه هر ایرانی از آب شیرین ۲ هزار و ۳۰۰ مترمکعب بود اما حالا این رقم نیز به کمتر از هزار متر مکعب رسیده است و در وضعیت فعلی ۷۰ درصد مردم با کمتر از ۶۵۰ مترمکعب آب در سال زندگی می کنند.
مشهد، یکی از پاکترین شهرهای کشور
کلانتری با اعلان اینکه شهر مشهد ۱۵ سال پیش جزو آلوده ترین شهرهای کشور بود، اما امروز با تلاش ها و اقدامات انجام شده به یکی از پاک ترین شهرهای کشور تبدیل گشته است.
وی افزود: این امر نشانگر توجه و آگاهی بیشتر مردم نسبت به حقوق شهروندی و حرکت هدفمند مسئولان شهری به سمت تحقق این حقوق است.
بزرگترین لندفیل مهندسی و بهداشتی پسماند کشور با اعتباری بیش از ۱۵۰میلیارد ریال توسط شهرداری مشهد به وجود آمده و مجموعا دارای سه مرحله است که امروز اولین مرحله آن راه اندازی شد.
این پروژه بصورت عایق بندی کامل در دو لایه ژئوممبران و ژئوتکستال طراحی شده است که در کنار داشتن هفت حوضچه برای مدیریت شیرابه ها، قابلیت گنجایش دفن زباله های شهر مشهد به مدت سه سال را دارا است.


1400/03/18
13:38:25
0.0 / 5
834
تگهای خبر: پروژه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی