استقامت نمایی 360 درجه از مریخ ثبت نمود

استقامت نمایی 360 درجه از مریخ ثبت نمود نیو وبلاگ: مریخ نورد ˮاستقامتˮ ناسا بتازگی نمایی 360 درجه از سطح مریخ منتشر نموده است.


​​​​​​به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، این مریخ نورد حالا در منطقه ی "Van Zyl Overlook" در دهانه ی جزرو قرار دارد جایی که دانشمندان معتقدند در گذشته دریاچه ای در آن قرار داشته است.
این تصویر ۳۶۰ درجه توسط دوربین مست کم-زد مریخ نورد "استقامت" در طول ۱۳ روزی که ثابت مانده بود ثبت شده است و ۲.۴ میلیارد پیکسل دارد.
این تصاویر در پنجاه و سومین روز زمینی و شصت و چهارمین روز مریخی از حضور این مریخ نورد بر سطح سیاره ی سرخ ثبت شده اند.
مریخ نورد "استقامت" درحال ورود به مرحله ی علمی ماموریت خود است. تا حالا این مریخ نورد نشان داده که می توان از جو مریخ اکسیژن تولید کرد، ۷۵ هزار تصویر ثبت کرده و حتی صداهای سطح مریخ را نیز ضبط و به زمین فرستاده است.



در این تصویر می توان بخش شمالی سیاره ی مریخ را مشاهده کرد
جنیفر تراسپر (Jennifer Trosper) مدیر پروژه ی مریخ نورد ناسا می گوید: در ضمن چند ماه آتی "استقامت" به بررسی یک منطقه ی ۱.۵ مایل مربعی خواهد پرداخت. نخستین نمونه های فرازمینی از این منطقه جمع آوری می شود تا به زمین بازگردند.
هنگام فرود مریخ نورد "استقامت"، ناسا نخستین فیلم در سیاره ی سرخ را ضبط کرد با این وجود هیچ صدایی در آن زمان ضبط نشد و این مساله به ماه ها بعد موکول شد.
گرچه با رسیدن انسان به مریخ چندین سال فاصله داریم اما می دانیم "استقامت" کاری بیشتر از جستجوی حیات در مریخ انجام می دهد. این نخستین و مهم ترین گام در جهت دست یابی به فناوری های مورد نیاز برای ایجاد تمدن در مریخ است که این اطمینان را به ما می دهد که از خطرات احتمالی که ممکنست برای زمین رخ دهد در امان می مانیم.



شرق سیاره مریخ



غرب سیاره ی مریخ، در این تصویر بالگرد نبوغ و رد چرخ های استقامت قابل مشاهده است



جنوب سیاره ی سرخ




منبع:

1400/03/20
22:55:01
0.0 / 5
1068
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی