چین فردا 3 فضانورد به ایستگاه فضایی درحال ساخت خود می فرستد

چین فردا 3 فضانورد به ایستگاه فضایی درحال ساخت خود می فرستد نیو وبلاگ: چین فردا پنجشنبه(27 خرداد) سه فضانورد به مدار خواهد فرستاد. این نخستین مأموریت سرنشین دار این کشور طی پنج سال گذشته است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، فضانوردان نی هایشنگ(Nie Haisheng)، لیو بومینگ(Liu Boming) و تانگ هونگبو(Tang Hongbo) سوار بر فضاپیمای "Shenzhou-۱۲" که بر روی موشک لانگ مارچ ۲F قرار دارد به ایستگاه فضایی درحال ساخت چین خواهند رفت.
انتظار می رود این موشک در ساعت ۹: ۲۲ بامداد به وقت محلی، ۹: ۲۲ شب چهارشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی(ET) از مرکز فضایی جیوچوان(Jiuquan) به فضا پرتاب شود.
فضانوردان این ماموریت به مدت سه ماه در ماژول ایستگاه فضایی "تیانه"(Tianhe)خواهند ماند و در طول اقامت خود برای ورود سایر ماژول ها آماده می شوند.



از چپ: تانگ هونگبو، نی هایشنگ و لیو بومینگ
چین می خواهد تا آخر سال بعد ایستگاه فضایی خودرا کامل کند و از آن برای انجام آزمایش های علمی در وضعیت بی وزنی استفاده نماید. ایستگاه فضایی چین ۲۰ مایل(۳۲ کیلومتر) بالاتر از ایستگاه فضایی بین المللی قرار دارد. ایستگاه فضایی بین المللی چین در فاصله ی ۲۵۰ مایلی(۴۰۲ کیلومتر) زمین قرار گرفته است.
ایستگاه فضایی چین حداقل 10 سال در فضا خواهد ماند در صورتیکه انتظار می رود ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود اختتام دهد.




منبع:

1400/03/27
11:25:22
0.0 / 5
926
تگهای خبر: دیجیتال , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی