دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

همه اركان جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر بسیج شده اند

همه اركان جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر بسیج شده اند دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلان اینکه مولفه های دینی و ساختاری عامل رکورد شکنی ایران در کشف مواد مخدر در جهان شده، اظهار داشت: همه ارکان جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر بسیج شده اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز سه شنبه در نشست با سفرا، دیپلمات ها و نمایندگان دفاتر تخصصی سازمان ملل متحد در تهران که به مناسبت فرارسیدن ۲۶ ژوئن(۵ تیر) سالروز جهانی مبارزه با سومصرف و قاچاق مواد مخدر برگزار شد، در تشریح فعالیت ها و اقدامات ایران در کشف مواد مخدر اشاره کرد: سال ۹۹ سال ویژه ای برای ایران در کشف مواد مخدر بود و حدود ۱۲۰۰ تن مواد مخدر در این سال کشف شد که از این طریق ۹۰ درصد تریاک، ۷۰ درصد مرفین و ۲۰ درصد هروئین جهان کشف شد که معنای این حجم از کشفیات، کاهش ورود آن به کشورهای اروپایی است.
وی اضافه کرد: در سال ۹۹، جمهوری اسلامی ۹ شهید و دهها جانباز تقدیم کرد اما قاطعانه و صادقانه با همه انواع مواد مخدر برخورد می کند و فرقی ندارد این مواد داخل کشور توزیع یا از کشور ترانزیت شود برای اینکه امنیت و صلابت را یکپارچه می بیند و برای ایران جوان ایرانی یا غربی فرقی نمی کند.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر این که آمارها ظاهر امر را نشان میدهد اما در عمق کشف مواد مخدر در ایران، فعالیت ها، مجاهدت ها و ایثارگری های فراوانی نهفته است، اشاره کرد: قطعا اگر همه مجامع بین المللی و کشورهای جهان، استراتژی های موثر جمهوری اسلامی ایران را داشتند موضوع مواد مخدر حل شده بود.
وی اضافه کرد: اولین مولفه جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر، آموزه های دینی است آنجا که خداوند در قرآن می فرماید اگر کسی انسانی را نجات دهد گویی همه انسان ها را نجات داده است. همین طور در فرهنگ، تاریخ و ادبیات ما این مساله ریشه دوانده، چنانچه شاعر پرآوازه ایران حکیم سعدی شیرازی می فرماید «بنی آدم اعضای یکدیگرند/که در آفرینش ز یک گوهرند.»
سردار مومنی با یادآوری این که رهبر معظم انقلاب هم تاکید و اهتمام ویژه ای بر امر مبارزه با مواد مخدر دارند و آنرا به مثابه جهاد قلمداد می کنند، اشاره کرد: ایشان همیشه تاکید خاص بر مبارزه قاطعانه با انواع مواد مخدر چه در داخل و چه در مرزها دارند. این نگاه ها حاکی از این است که جمهوری اسلامی ایران انسان را به ماهو انسان می داند و در کرامت انسان ها یکپارچه است و هیچ تفاوتی میان آنها قایل نیست.
وی افزود: مولفه دیگر موفقیت جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر، ساختار مبارزه است. آنجا که ستادی در کشور تشکیل شده به نام ستاد مبارزه با مواد مخدر که رئیس آن رئیس جمهوری است و بیش از ۱۰ وزارتخانه، سازمان، دستگاه های نظارتی و امنیتی و انتظامی و وزارتخانه ها و سازمان های فرهنگی عضو این ستاد هستند.
سردار مومنی با تاکید بر این که جمهور اسلامی ایران همه اجزای کشور را برای مبارزه با مواد مخدر در ابعاد مختلف بسیج کرده، اضافه کرد: در خیلی از کشورها این ساختار به یک وزارتخانه یا زیرمجموعه یک وزارتخانه واگذار شده است. اما بدرستی به دست آوردن این حجم از آمار کشف مواد مخدر بدون بسیج همگانی و بدون ساختار و اهتمام حاصل نمی شد به عبارتی می توان گفت همه ارکان جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر بسیج شده اند.



1400/04/08
12:44:18
0.0 / 5
2578
تگهای خبر: جهان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی