تمدید ثبت نام دیابتی ها برای دریافت انسولین قلمی تا ۲۰ تیر ماه

تمدید ثبت نام دیابتی ها برای دریافت انسولین قلمی تا ۲۰ تیر ماه معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نمود: طرح ثبت نام بیماران دیابتی تا ۲۰ تیر ماه تمدید شده و بعد از اتمام موعد مقرر توزیع دارو فقط به بیماران ثبت شده در این سامانه صورت می گیرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا از وبدا، معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه شماره ۲ خود درمورد ثبت نام جهت دریافت داروی انسولین قلمی خاطرنشان کرد: حالا اطلاعات بیماران زیر پوشش سازمان بیمه سلامت در سامانه مدیریت بیماری های نادر بارگذاری و اطلاعات بالغ بر ۵۰ درصد از بیماران مصرف کننده انسولین قلمی پیشبینی شده در کشور ثبت شده است.
براساس این اطلاعیه، با اقدامات صورت پذیرفته نیازی به رجوع بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت به مراکز دیابت نیست و بیماران صرفا با رفتن به سامانه مدیریت بیماری های نادر (https: //rda.behdasht.gov.ir) می توانند از ثبت کدملی و صحت اطلاعات درج شده خود اطمینان حاصل نمایند.
در این اطلاعیه آمده است: بمنظور ساماندهی فرایند توزیع انسولین قلمی و ارتقای سطح دسترسی بیماران دیابتی به این گروه از داروها، از ماه گذشته طرح ثبت نام این بیماران در سامانه مدیریت بیماری های نادر (https: //rda.behdasht.gov.ir) با دستور اکید وزیر بهداشت و تاکید بر استفاده حداکثری از امکانات مراکز درمانی، بهداشتی در دانشگاه های علوم پزشکی جهت جلوگیری از ازدحام مراجعین در شرایط شیوع COVID۱۹ شروع شد. تا جایی که در حال حاضر ۸۲۸ مرکز دیابت در سطح کشور در این حوزه فعال می باشند.
معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: همینطور جهت تسریع در این خصوص، مذاکرات مستمری با سازمانهای بیمه گر پایه در مورد تطابق بانک اطلاعاتی این بیماران و انتقال داده به سامانه مدیریت بیماری های نادر (https: //rda.behdasht.gov.ir) صورت گرفته است. در حال حاضر اطلاعات بیماران زیر پوشش «سازمان بیمه سلامت» در سامانه بارگذاری و اطلاعات بالغ بر ۵۰ % از بیماران مصرف کننده انسولین قلمی پیشبینی شده در کشور ثبت شده است.
در این اطلاعیه تاکید شده است: با اقدامات صورت پذیرفته نیازی به رجوع «بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت» به مراکز دیابت نیست و بیماران صرفا با رفتن به سامانه مدیریت بیماری های نادر (https: //rda.behdasht.gov.ir) می توانند از ثبت کدملی و صحت اطلاعات درج شده خود اطمینان حاصل نمایند و درصورتیکه اطلاعاتشان احتیاج به اصلاحاتی دارد آخرین اصلاح را انجام و ثبت نهایی نمایند. در صورت عدم ثبت اطلاعات هم با انتخاب استان/ شهر محل سکونت خود، از فهرست مراکز دیابت محدوده سکونت خود آگاه شوند و با رجوع و عرضه مستندات پزشکی مبادرت به ثبت نام در این سامانه نمایند.



1400/04/08
18:15:09
0.0 / 5
324
تگهای خبر: اطلاعات , پزشكی , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی