عملكرد موفقیت آمیز یك سنسور زیستی در تشخیص كووید-۱۹

عملكرد موفقیت آمیز یك سنسور زیستی در تشخیص كووید-۱۹ نیو وبلاگ: پژوهشگران استرالیایی در بررسی جدید خود، یک سنسور زیستی ابداع نموده اند که عملکرد موفقیت آمیزی در آزمایش های تشخیص کووید-19 داشته است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نانومگزین، پژوهشگران "موسسه سلطنتی فناوری ملبورن"(RMIT University) با همکاری استارتاپ استرالیایی "Soterius"، یک سنسور زیستی ابداع نموده اند که می تواند کروناویروس و انواع آنرا حتی در مقادیر کم تشخیص دهد.
این سنسور قابل اطمینان، دقیق و غیرتهاجمی می تواند نتایج را طی یک دقیقه ارائه کند تا اگر شخصی به انجام دادن آزمایش کووید-۱۹ و قرنطینه نیاز داشته باشد، قبل از وارد شدن به محیط کار به او هشدار دهد.
پژوهشگران موسسه سلطنتی فناوری ملبورن و استارتاپ Soterius تلاش می کنند اولین نمونه موفقیت آمیز این سنسور را در اوایل سال ۲۰۲۲ تجاری سازی کنند. این فناوری، در استرالیا تولید خواهد شد و مقرر است در اختیار بیمارستان ها قرار داده شود و در محیط های پر ازدحامی مانند مراکز مراقبت از سالمندان، فرودگاه ها، مدارس و هتل های تحت قرنطینه به کار برود.
"آلسدر وود"(Alasdair Wood)، از بنیانگذاران استارتاپ Soterius اظهار داشت: سنسورهای تشخیص ویروس که هم اکنون ارائه می شوند، بزرگ هستند، انرژی زیادی مصرف می کنند و می توانند تنها یک نوع ویروس را تشخیص دهند. سنسور زیستی ما آنقدر کوچک است که می تواند روی یک کارت تردد شخصی نصب شود و بسادگی مورد استفاده قرار بگیرد. تنها کافی است که کاربر، کارت خودرا روی محل بررسی قرار دهد.
وی ادامه داد: نکته مهم این است که یک سنسور می تواند تا هشت رشته ویروس را شناسایی کند و فناوری ما بسادگی رشته های جدید ویروس را تشخیص می دهد. ما امیدواریم که این سنسور بتواند ابزاری حیاتی برای شناسایی کووید-۱۹ باشد و امکان تشخیص دقیق را برای پیش گیری از همه گیری و نیاز به قرنطینه فراهم آورد.
آزمایش های ابتدایی نشان داده اند که این سنسور زیستی می تواند پروتئین خوشه ای کروناویروس را با دقت بالا و بدون خطا شناسایی کند. حتی اگر شخص مبتلا به کووید-۱۹ بدون علامت باشد، این فناوری می تواند بیماری وی را شناسایی کند.
آزمایش ها نشان می دهند که این سنسور می تواند یک ابزار تشخیصی خوب برای بیماریهای تنفسی باشد و بیماری هایی مانند آنفلوانزا و "مرس"(MERS) را نیز شناسایی کند.
پروفسور " شاراث سریرام"(Sharath Sriram)، استاد موسسه سلطنتی فناوری ملبورن و سرپرست این پروژه اظهار داشت: این مساله بسیار هیجان انگیز است که می بینم سنسور ما، هسته اصلی این چاره جدید هوشمندانه برای مدیریت کووید-۱۹ و سایر ویروس های تنفسی در محل کار است تا به محافظت از کارمندان و جامعه کمک نماید.



1400/04/20
13:34:08
0.0 / 5
528
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , پژوهشگر , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی