نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛

ضرورت بهره مندی جامعه از آثار موزه شهدا

ضرورت بهره مندی جامعه از آثار موزه شهدا تهران _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر ضرورت بهره مندی جامعه از آثار موزه های شهدا تاکید کرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا از «ایثار»، حجت الاسلام والمسلین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بعد از بازدید از موزه مرکزی شهدا با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: بازدید از موزه شهدا برای مسئولان و عموم مردم، مهم و باارزش است و جامعه اسلامی باید از آنچه شهدا به یادگار گذاشته اند بهره مند شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تأثیرگذاری بازدید از موزه شهدا برای مردم و مسئولان اشاره کرد: به خاطر نورانیت شهدا بازدید از موزه شهدا برای همه ما تأثیرگذار است و برای همین همه را به بازدید از این موزه ترغیب و تشویق می نماییم تا از آنچه شهدا بجای گذاشتند بهره مند شوند.
گفتنی است، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت بعدازظهر روز یکشنبه ۲۷ تیرماه در آستانه عید سعید قربان از موزه شهدا بازدید و از مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای روحانی، شهدای ترور و شهدای منا تقدیر و تجلیل کردند.
ضرورت گسترش موزه های شهدا در سراسر کشور
رئیس سازمان حج و زیارت بر ضرورت ترویج و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش موزه های شهدا در سراسر کشور تاکید کرد.
علیرضا رشیدیان بعد از بازدید از موزه مرکزی شهدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: ذات انسان ها فراموش کاری است و انسان ها را همیشه نسیان و فراموشی در برمی گیرد، برای همین بزرگترین رسالت پیامبر اکرم (ص) این بود که انسان ها را از فراموشی و غفلت برهاند و به انسان ها تذکر بدهد پس بازدید از این موزه ها نیز می تواند انسان را از خطر فراموشی دور کند.
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به این که امنیت و آرامش امروز خودرا مدیون شهدا هستیم، اشاره کرد: شهدا برای برگزاری نظام دینی و اسلامی جان خودرا فدا کردند و آنرا در طبق اخلاص گذاشتند پس وظیفه ما مسئولان این است که برای اعتلا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش نماییم.
رشیدیان با تاکید بر این که برگزاری موزه های شهدا باید در همه شهرها و شهرستان ها تکثیر پیدا کند، عنوان کرد: سیر فداکاری و ایثار شهدای ما از نهضت جنگل، تا شهدای ۱۵ خرداد، شهدای انقلاب اسلامی و پس از آن یعنی شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ادامه پیدا کرده است.
رییس سازمان حج و زیارت اشاره کرد: باید در همه مراکز علمی و فرهنگی همچون مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه با برگزاری موزه ها و یادواره های شهدا، یاد و خاطر فداکاری آنها را گرامی بداریم و رسالت و مسئولیت خودرا برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به درستی انجام دهیم.
گفتنی است، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت بعدازظهر روز یکشنبه ۲۷ تیرماه در آستانه عید سعید قربان از موزه شهدا بازدید و از مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای روحانی، شهدای ترور و شهدای منا تقدیر و تجلیل کردند.


1400/04/28
08:14:44
0.0 / 5
858
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی