سرپرست شهرداری روانسر:

بیشتر از 6 میلیاردریال برای ساماندهی سراب روانسر اختصاص یافت

بیشتر از 6 میلیاردریال برای ساماندهی سراب روانسر اختصاص یافت به گزارش نیو وبلاگ سرپرست شهرداری روانسر اظهار داشت: از محل ۲ منبع اعتباری ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برای ساماندهی سراب روانسر اختصاص یافت.



«آرش محمودی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اضافه کرد: از محل ماده ۵۸ سازمان شهرداری ها پنج میلیاردریال تصویب شده که تابحال چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آن اختصاص یافته که این اعتبار برای دیوارچینی و ایجاد پیاده رو و خط دوچرخه سواری در بالادست سراب هزینه می شود.

وی اظهار داشت: پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هم از محل اسناد خزانه اسلامی تصویب شده که تابحال یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال آن تخصیص پیده کرده است و این اعتبار هم برای ساخت سکوی ورزش صبحگاهی هزینه می شود.

سرپرست شهرداری روانسر افزود: در نظر داریم با تجمیع این اعتبارات و اعتباراتی که در سالهای قبل هزینه شده جاده سلامت را در بالادست سراب روانسر راه اندازی نماییم.

محمودی با اشاره به اینکه برای ساماندهی این سراب نیازمند ورود سرمایه گذاران و بخش خصوصی هستیم، اظهار داشت: باتوجه به اینکه در استان نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری وجود دارد از مسؤلان استان تقاضا داریم که کمک کنند تا سراب روانسر را به جایگاه واقعی برسانیم.

وی اظهار نمود: ساماندهی و توسعه سراب روانسر نیازمند نقشه راه است و برای ساماندهی این سراب نباید به صورت سلیقه ای و جزیره ای عمل نماییم.

سرپرست شهرداری روانسر افزود: تلاش مجموعه شهرداری و شورای این است که چهره این سراب را به نحو مطلوبی تغییر دهیم و برای انجام مطالعات سراب روانسر از محل اعتبارات داخلی این شهرداری یک میلیاردریال پارسال هزینه شد و منتظر تصویب طرح از جانب کمیته فنی استان هستیم.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا؛ سراب زیبای روانسر با وسعت بیشتر از یک هکتار و با قدمتی بیشتر از ۴۰ هزار سال در دامنه تپه زیبای صخره ای در وسط شهر روانسر در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد.
این سراب ۴۳ کیلومتر آبراهه و ۳۳ کیلومتر کانال دارد، از آب این سراب برای کشاورزی بیشتر از ۶ هزار هکتار از زمینهای زراعی شهرستان روانسر استفاده می شود که ۲ هزار هکتار آن به وسیله ۳۳ کیلومتر کانال و چهار هزار هکتار دیگر هم از راه موتور پمپ های آب تأمین می شود.
به گفته فرماندار روانسر میزان دبی آب سراب روانسر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است و بخش زیادی از سراب به صورت کامل خشک و بخش باقی مانده هم خیلی کم آب است که احتمال دارد با تشدید گرمای هوا آن هم خشک شود.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.



منبع:

1400/05/02
12:11:07
0.0 / 5
523
تگهای خبر: سازمان , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی