تزریق روزانه واکسن کرونا در گیلان به ۲۶ هزار دوز رسید

تزریق روزانه واکسن کرونا در گیلان به ۲۶ هزار دوز رسید به گزارش نیو وبلاگ مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان از افزایش ۲ برابری سرعت واکسیناسیون کرونا در استان اطلاع داد و اظهار داشت: الان تزریق روزانه واکسن کرونا به ۲۶ هزار دوز رسید.


دکتر حسن رخ شاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: پیش تر میزان واکسیناسیون روزانه استان حدود ۱۲ هزار دوز در روز بود که روز گذشته ۲۶ هزار دوز واکسن کرونا در استان گیلان تزریق شد و در صورت تأمین و برخورداری از واکسن این روند ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه تابحال ۵۶۴ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در گیلان دریافت شده است، افزود: ۵۰۰ هزار دوز واکسن " نوبت اول و دوم" به ۳۹۰ هزار نفر از گروه های هدف در این استان تزریق شده است.
مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا طی هفته های اخیر در این استان سرعت گرفت و بدون هیچ مشکلی تزریق واکسن برای گروه های هدف در حال انجام می باشد.
رخ شاد با اشاره به اینکه الان ۱۹ درصد از جامعه هدف در گیلان واکسن کرونا را دریافت نمودند، عنوان کرد: طی یک هفته اخیر تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف از حدود ۱۴ درصد به ۱۹ درصد رسیده است.
مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان ضمن اشاره به جمعیت حدود ۳۸۸ هزار نفری افراد ۶۰ سال و بالاتر در این استان اعلام نمود: تابحال ۶۵ درصد این گروه های سنی واکسن را دریافت کرده اند و با وجود فراخوان بقیه هنوز رجوع نکرده اند.
رخ شاد با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا در تمامی شهرستان های گیلان انجام می شود، اظهار داشت: برپایه آخرین آمارها تابحال بیشترین تزریق واکسن کرونا در شهرستان های بندرانزلی، لاهیجان، املش، رودسر، رودبار، سیاهکل و لنگرود انجام گرفته است.
به گفته او، الان متولدین ۱۳۴۵ و پیش از آن امکان ثبت نام در سامانه سلامت را برای دریافت واکسن دارند ازاین رو این گروه های سنی بعد از ثبت نام باید برای دریافت زمان و مکان واکسن منتظر پیامک باشند و پس از آن برای تزریق رجوع کنند.
مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به اینکه واکسیناسیون فرهنگیان هم از روز گذشته آغاز شد، افزود: اماکنی هم برای این افراد جهت تزریق واکسن در نظر گرفته شده که از جانب آموزش و پرورش به آنان اطلاع رسانی می شود.
بر اساس آخرین آمار رسمی، یک هزار و ۲۷۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری هستند که طی یک ماه اخیر بیشتر از پنج برابر شده است، دهم ماه گذشته "تیرما" ۲۴۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری بودند.
هم حالا رشت، خمام، لنگرود، ماسال، فومن، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رضوانشهر، تالش، رودسر، رودبار، بندانزلی و آستارا به لحاظ رنگ بندی، قرمز "خیلی پرخطر" کرونایی هستند و تنها یک شهرستان استان گیلان "املش" در رنگ بندی نارنجی "پرخطر" کرونایی قرار دارد.
تنها راه محفوظ ماندن از بیماری کووید ۱۹ گوش فرادادن به تاکیدات متخصصان بهداشتی در رعایت سفارش های بهداشتی جلوگیری از انتشار ویروس کرونا شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از مسافرت و دورهمی ها است.
کارشناسان بهداشتی می گویند، افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده اند هم باید دستورالعمل های بهداشتی جلوگیری از مبتلا شدن و انتشار ویروس کرونا را رعایت نمایند.



منبع:

1400/05/10
13:00:37
0.0 / 5
547
تگهای خبر: متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی