درمان های نوآورانه چگونه تومور سرطانی را از بین می برد

درمان های نوآورانه چگونه تومور سرطانی را از بین می برد به گزارش نیو وبلاگ سلول های بنیادی سرطانی جمعیت متفاوتی در داخل تومورها هستند که می توانند خویش را متمایز کنند و توانایی بالایی در ترمیم صدمه هایشان دارند.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، همان گونه که سلول های بنیادی خصوصیت های خاص و منحصر به فردی مانند ترمیم صدمه ها و تمایزپذیری دارند، سلول های بنیادی که سرطانی می شوند هم از همین خصوصیت برخوردار می باشند و در مقابل درمان های مختلف همچون پرتودرمانی (RT) مقاومت می کنند.
از بین بردن تمامی سلول های بنیادی سرطانی، مستلزم استفاده از روش های درمانی قوی تر بوده و انتخاب این روش در کاهش صدمه های وارده به بیمار حائز اهمیت بالایی است.
، به قول حسین سلطانی نژاد مدیر فناوری و تجاری سازی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، باآنکه روش های درمانی برای از بین بردن سلول های بنیادی سرطانی در حال انجام می باشد، اما این روش ها در گام های آغازین خود قرار دارند و داده های بالینی ناچیزی از اثربخشی این روش ها دردست داریم.

درمان فناورانه ضد سلول های بنیادی سرطانی
بر اساس اعلام معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری سلطانی نژاد همینطور درباره اهمیت و کاربرد داروهای آنتی نئوپلاستیک بیان نمود: این داروها به طور عمده مانع از رشد و گسترش سلول های سرطانی در بدن می شود و برای درمان تومورها کاربرد دارد.
وی اضافه کرد: داروهای مختلفی در دنیا توسط شرکتهای بزرگ دارویی ساخته و روانه بازار می شود که بعضی از شرکتهای دانش بنیان داخلی هم انواع پیشرفته ای از این داروها را تولید کرده یا در مرحله تجاری سازی قرار دارند.
این پژوهشگر حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ضمن اشاره به پژوهش هایی که در زمینه درمان سلول های بنیادی سرطانی وجود دارد افزود: پژوهشها در گام نخست به شناخت سازوکار مقاومت سلول در مقابل درمان پرداخته و با بررسی نشانگرهای زیستی، نگاههای درمانی جدید احتمالی را مورد توجه قرار می دهند.

فناوری شناسایی سلول های بنیادی سرطانی
مدیر فناوری و تجاری سازی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی با بیان اینکه درک مناسب از حساسیت متفاوت سلول های سرطانی بخصوص نوع سلول های بنیادی به دارو یا پرتودرمانی می تواند به توسعه یا بهبود درمان های ضد سرطان کمک نماید اظهار داشت: یکی از چالش های اصلی در مورد سلول های بنیادی سرطانی شناسایی صحیح آنها است.
سلطانی نژاد اضافه کرد: چونکه برای این نوع سلول ها یک نشانگر خاص وجود ندارد؛ با این وجود بعضی از نشانگرهای سطح سلول وجود دارد که به اندازه کافی قوی هستند تا از آنها بعنوان شاخص هایی برای تشخیص این نوع سلول ها استفاده گردد.
وی درباره منشأ سلول های بنیادی سرطانی توضیح داد: باآنکه مطالعات مختلفی بر روی چگونگی شکل گیری این نوع از سلول های سرطانی صورت گرفته اما علت و منشأ دقیق آن مشخص نشده و امکان دارد از سلول های بنیادی طبیعی، جایی که جهش های تصادفی در طول همانندسازی دی ان ای می تواند به تومور شدن این سلول ها منجر شود سرچشمه بگیرد.
این پژوهشگر افزود: علاوه بر این، سیگنال دهی ناهنجار استرومایی و شرایط پیش التهابی می تواند منجر به تولید سلول های بنیادی سرطانی بدخیم شود.
به گفته مدیر فناوری و تجاری سازی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، برآورد فراوانی این نوع سلول ها درون تومور دشوار است و تا حد زیادی به نوع بدخیمی بستگی دارد.

توسعه فناوری درمان سرطان
بر اساس اعلام معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، در کشورمان هم هم پای پیشرفت فناوری سلول های بنیادی در دنیا، پژوهشها و مطالعه ها برای تشخیص، شناسایی سازوکار و درمان سلول های سرطانی همچون سلول های بنیادی سرطانی در جریان است.
مدیر فناوری و تجاری سازی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی می گوید: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با پشتیبانی از پژوهشها و طرح های نوآورانه ای که در راه تشخیص و درمان سرطان ها کاربرد دارند کوشیده است تا زمینه را برای توسعه فناوری های این حوزه فراهم آورد.
به گفته سلطانی نژاد، مراکز جامع تحقیقاتی در حوزه سلول های بنیادی، سلول درمانی و آزمایشگاه ها و پژوهشگاه ها تحقیقاتی در کنار بیشتر از ۳۸۵ شرکت دانش بنیان و صدها شرکت فناور فعال در حوزه دارو، و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، تحقیقات و محصولاتشان در زمینه روش های درمانی، داروها و تجهیزات پزشکی به پیش می برند تا در زمینه های مختلف سرطان همچون سلول های بنیادی سرطانی راه کارها و روش های مؤثر عرضه شود.


1400/05/11
20:17:15
0.0 / 5
404
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی