اقدام جالب یک شرکت هواپیمایی در تولید یونیفرم از پلاستیک بازیافتی

اقدام جالب یک شرکت هواپیمایی در تولید یونیفرم از پلاستیک بازیافتی شرکت هواپیمایی بریتانیایی ایزی جت (EasyJet) به تازگی از تولید یونیفرم جدید برای خدمه و خلبانان خود اطلاع داده است اما نکته جالب ماجرا این است که این یونیفرم ها از پلاستیک های بازیافتی ساخته شده اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، بحران پلاستیک یکی از مشکلاتی است که جهان با آن روبرو است و دانشمندان سراسر جهان درحال کوشش برای حل این بحران هستند. ظروف و مواد پلاستیکی به علت داشتن مواد شیمیایی مستقیما بر چرخه طبیعت و زندگی تمام موجودات تأثیر مستقیم و منفی داشته و یک تهدید و چالش جدی محسوب می شوند.
حال این شرکت هواپیمایی انگلیسی در اقدامی جالب از این پلاستیک ها برای تولید یونیفرم کارکنان شرکت خود بهره برده است. گویا از هر ۴۵ بطری پلاستیکی برای تولید یک یونیفرم استفاده شده است.
مقرر است سالانه حداکثر نیم میلیون بطری در جهت تولید یونیفرم جدید مجدداً مورد استفاده قرار بگیرد.
به قول شرکت ایزی جت آنها طی یک قرارداد پنج ساله مقرر است این کار را انجام دهند و نکته جالب این است که با انجام این کار از ورود ۲.۷ میلیون بطری پلاستیکی به گورستان زایدات یا اقیانوس جلوگیری خواهند کرد.
لباس های جدید توسط شرکت "Tailored Image" واقع در ایرلند شمالی ساخته شده اند و در ماه جاری میلادی در اختیار خدمه و خلبانان قرار خواهد گرفت.
مواد مورد استفاده برای ایجاد این یونیفرم ها دارای ۷۵ درصد رد پای کربن کمتری نسبت به پلی استر است که هم اکنون برای تولید لباس کارکنان خطوط هوایی استفاده می شود.
در حالیکه ایزی جت کربن ساطع شده از پروازهای خویش را کمی با این کار جبران می کند و اقداماتی را هم به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای انجام می دهد اما به علت داشتن پروازهای داخلی کوتاه مدت که رفتن به آنها با راه آهن هم برای افراد مقدور است، مورد انتقاد سازمان هایی مانند صلح سبز قرار گرفته است. صلح سبز(Greenpeace) نام یک سازمان غیردولتی مدافع محیط زیست است که در بیشتر از ۴۰ کشور دفتر داشته و بخش هماهنگی های بین المللی آن در آمستردام هلند قرار دارد.
به قول شرکت "Tailored Image" پارچه جدید در مقایسه با یونیفرم غیر قابل بازیافت پیشین، در مقابل سایش مقاوم تر است و از قابلیت ارتجاعی بیشتری هم برخوردار می باشد.
علاوه بر پارچه بقیه قسمت های یونیفرم هم از پلاستیک ساخته شده است. برای مثال نگهدارنده های پلاستیکی یقه با مقوای قابل بازیافت و گیره های پلاستیکی لباس ها هم با گیره های پیراهنی فلزی و کارت های با پوشش سفید غیرقابل بازیافت با کارت مقوایی قابل بازیافت و کاور پیراهن ها که از جنس پلی پروپیلن بودند با کاورهای قابل تجزیه جایگزین شدند.
این شرکت هواپیمایی پیش تر هم اقداماتی مانند عرضه یک کاسه کوچک گیاهی بعنوان نگهدارنده کیسه چای انجام داده است. همینطور برای مشتریانی که یک لیوان قابل استفاده مجدد می آورند، ۵۰ پوند تخفیف برای نوشیدنی های گرم در نظر گرفته است.
از سال ۲۰۰۰ این شرکت هواپیمایی اقداماتی در جهت کاهش میزان انتشار کربن انجام داده است. این اقدامات شامل معرفی فرش های سبک، چرخ دستی و صندلی، تاکسی تک موتوره(single-engine taxiing) و حذف کتابچه‎های راهنمای کاغذی از هواپیما است.




منبع:

0.0 / 5
435
1400/05/19
14:18:21
تگهای مطلب: بازی , جهان , دانشمند , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی