ترمیم پرده صدمه دیده گوش با کمک چاپگر سه بعدی

ترمیم پرده صدمه دیده گوش با کمک چاپگر سه بعدی نیو وبلاگ: صدمه دیدگی پرده گوش سبب ایجاد درد و کاهش شنوایی می شود و درمان آن دشوار است اما حالا محققان دانشگاه ˮهارواردˮ راه بهتری برای درمان پرده صدمه دیده گوش به وسیله چاپگر سه بعدی یافته اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیواطلس، دانشمندان دانشگاه هاروارد به وسیله ی چاپگر سه بعدی ایمپلنتی به نام "فونو گرفت"(PhonoGraft) ساخته اند که بر روی محل صدمه دیده قرار می گیرد و سلول های طبیعی را وادار به رشد مجدد می کند. این ایملنت حالا به تولید تجاری رسیده است.
پرده گوش، بافتی نازک و دایره ای شکل است که در واکنش به امواج صوتی به لرزه در می آید. این لرزش ها به سیگنال های الکتریکی قابل درک برای مغز تبدیل می شود. استفاده نادرست از گوش پاک کن و یا صدای بسیار بلند می تواند به پرده ی گوش صدمه برساند و اگر این بافت نازک گرفتار صدمه دیدگی شود نمی تواند به درستی کار خویش را انجام دهد. صدمه دیدن پرده گوش راه را برای ورود ویروس ها و باکتری ها به بخش های داخلی گوش باز می کند و منجر به ایجاد عفونت های جدی می شود.


هم اکنون بهترین روش ترمیم پرده ی صماخ تمپانوپلاستی نام دارد که با استفاده از بافت های خود بیمار انجام می شود و در آن پشت گوش فرد بُرش می خورد. به صورت معمول شنوایی فرد بعد از عمل جراحی به صورت کامل بهبود نخواهد یافت. امکان شکست چنین عمل جراحی هم وجود دارد و گاهی از اوقات احتیاج به انجام جراحی مجدد است.
"فونو گرفت" این مشکلات را حل می کند. این ایمپلنت ظاهری مشابه پرده گوش دارد و از ماده ای مبتنی بر پلیمر ساخته شده که جوهر چاپگری سه بعدی است. این ایمپلنت نه تنها به بهبود شنوایی فرد کمک می نماید بلکه داربستی برای سلول ها بوجود می آورد تا باردیگر رشد کنند.
آزمایش های انجام شده بر روی حیوانی به نام چینچیلا هم نتایج امیدوارکننده ای نشان داده است.


آرون رمنشایدر(Aaron Remenschneider)، یکی از محققان این پروژه می گوید: سه ماه بعد از آن که ما این ایمپلنت را در گوش این حیوان قرار دادیم آزمایش ها نشان داد که شنوایی به صورت کامل بازیابی شده است. ما همینطور درون مجرای گوش را بررسی کردیم و شاهد ترمیم پرده گوش با بافت طبیعی بودیم.
"فنوگرفت" را میتوان از راه مجرای گوش وارد کرد تا ترمیم پرده صماخ با روشی کمتر تهاجمی صورت گیرد.
محققان حالا به دنبال دریافت تاییده سازمان غذا و داروی آمریکا جهت استفاده از این ایمپلنت در انسان ها هستند.



1400/05/30
13:49:10
0.0 / 5
596
تگهای خبر: امواج , بازی , پروژه , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی