در چهاردهمین نشست طرح تحول محلات كشور:

آقامحمدی: اهتمام جدی برای کنترل و کاهش لطمه های اجتماعی وجود دارد

آقامحمدی: اهتمام جدی برای کنترل و کاهش لطمه های اجتماعی وجود دارد به گزارش نیو وبلاگ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم اتخاذ راهبرد رونق نشاط عمومی در قالب برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی در مناطق حاشیه نشین کشور اصرار کرد و اظهار داشت: امروز اهتمام جدی در همه دستگاه های حاکمیتی و اجرائی برای کنترل و کاهش لطمه های اجتماعی در محلات وجود دارد.


به گزارش دوشنبه شب پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در چهاردهمین نشست طرح تحول محلات کشور که با حضور نمایندگان دستگاههای ذیربط در محل وزارت کشور انجام شد با اعلان اینکه موضوع کاهش لطمه های اجتماعی در محلات و مناطق حاشیه نشین کشور اولویتی جدی و اساسی در کشور است؛ اظهار داشت: واقعیت امر این است که امروز اهتمام جدی در همه دستگاههای حاکمیتی و اجرائی کشور در کنترل و کاهش لطمه های اجتماعی در محلات وجود دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلان اینکه مهم ترین چالش محلات کشور، گسترش اعتیاد است؛ اظهار داشت: در مساله اعتیاد نقطه هدف نباید فقط مساله مواد مخدر باشد برای اینکه که به تجربه دیده شده که کنترل مواد و محدود ساختن دسترسی به آن عملا موجب سوق دادن فرد معتاد به زمینه های دیگر اعتیاد می شود.
آقا محمدی با تاکید بر این که امروز راه حل اساسی و پایدار در کاهش لطمه های اجتماعی در محلات و مناطق کم برخوردار کشور، تقویت زیرساخت ها و امکانات فرهنگی و آموزشی است؛ اظهار داشت: باید امکان انتخاب سرگرمی برای افراد در محلات کشور فراهم گردد که تحقق این امر می تواند موجب افزایش شادی و نشاط در محلات بشود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که امروز جامعه و افراد، نیاز به حال خوب و زیست سالم دارند؛ اظهار داشت: سلامت جامعه و افراد مستلزم عملکرد مناسب و متوازن نهادهای عمومی در تمامی عرصه های کارکردی است.
وی با اظهار این مساله که انحراف از کارکردهای واقعی لطمه زا است، اظهار داشت: برای تغییر یا کنترل و کاهش لطمه های اجتماعی اصلاح کارکرد نهادها در تمامی عرصه امری واجب است و باید نهادها به سمت ارائه خدمات کارآمد و به روز به نفع مردم حرکت کنند.
آقا محمدی اضافه کرد: وقتی شادی و نشاط عمومی در جامعه تضعیف شود؛ نمود عینی و اثر مستقیمش در گسترش لطمه های اجتماعی به شکل اعتیاد و بیماریهای روحی و روانی جلوه گر می شود.
وی اظهار داشت: برای همین باید با اتخاذ راهبرد رونق نشاط عمومی در قالب هایی نظیر برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی در افزایش شادی و نشاط عمومی کوشید و در نظر داشته باشیم که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به تعلق اجتماعی و بودن در کنار یکدیگر نیاز دارد.


منبع:

1400/06/30
09:33:02
0.0 / 5
614
تگهای خبر: خدمات , هارد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی