پژوهشگر علوم سیاسی:

شهید سلیمانی حاصل همه ارزش های انسانی بود

شهید سلیمانی حاصل همه ارزش های انسانی بود به گزارش نیو وبلاگ پژوهشگر علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه کرمان با اشاره به این که سردار سلیمانی از نبوغ و تمدن ایرانی، شجاعت و ارزش های اسلامی بهره زیادی برده بود اظهار داشت: بطور خلاصه حاج قاسم حاصل همه ارزش های انسانی بود.


دکتر «تاج الدین صالحیان» روز پنجشنبه در همایش بین المللی «شهید سلیمانی در چشم انداز بین المللی» که بصورت مجازی در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، گفت: سردار سلیمانی در ۲ دهه که فرمانده سپاه قدس بود نقش بی بدیلی در شکل گیری قدرت هوشمند جمهوری اسلامی در منطقه و جهان داشت.
وی با اشاره به حضور حاج قاسم در انواع جنگ های منطقه و اجرائی کردن استراتژی و سیاست های جمهوری اسلامی اظهار داشت: شهید سلیمانی پیشانی قدرت سخت جمهوری اسلامی بود که همیشه هم فاتح بود و دشمنان اذعان می کنند که سردار سلیمانی در تاکتیک های جنگی نابغه میدان بود.
این پژوهشگر قدرت نرم شهید سلیمانی را یکی دیگر از خاصیت های شخصیتی ایشان برشمرد و اضافه کرد: حاج قاسم دارای شخصیت چندوجهی و نبوغ سرشار سیاسی، اجتماعی و نظامی بود که می توانست با همه اقوام و مذاهب منطقه کار کند اما این موضوعات در جامعه و حتی در دانشگاه هم خیلی به آنها پرداخته نشده است.
دکتر صالحیان افزود: سردار سلیمانی در دیپلماسی و مذاکره نابغه بود و قدرت بالایی در جذب و متقاعد کردن طرف مقابل داشت و باید بدانیم ایشان با شخصیت های زیادی مذاکره کردند و دراین زمینه هم موفق بودند و دراین زمینه بعنوان مثال متقاعد کردن پوتین به سود محور مقاومت فقط از عهده شهید سلیمانی برمی آمد.
وی با اشاره به این که قدرت نهادسازی مردمی سردار سلیمانی پایه های استراتژی پوشالی آمریکا و هم پیمانان تا دندان مسلحش را از بین برد اضافه کرد: این قدرت بالای نهادسازی مردمی هفت تیلیارد دلار هزینه دشمنان در منطقه را با ناکامی مواجه کرد که باید ابعاد این اقدامات برای مردم و جامعه تبیین شود.
این استاد علوم سیاسی دانشگاه کرمان اوج قدرت و هنرنمایی شهید سلیمانی را در به کارگیری تلفیقی از قدرت سخت و نرم دانست و اظهار داشت: نقش این مرد بزرگ در حفظ و دفاع از مردم، مرزهای منطقه، عزت ایران و اسلام بی نظیر بوده است و تا سال های سال تولید هویت خواهدنمود و امیدواریم بتوانیم در بازنمایی این شخصیت جهانی و نابغه به وظیفه خود عمل نماییم.
ارسال ۶۴ مقاله به همایش
همایش بین المللی «شهید سلیمانی در چشم انداز بین المللی» که ۲ روز به طول می انجامد، بامداد چهارشنبه با حضور اساتید، اندیشمندان داخلی و خارجی در سرسرای اجتماعات دانشکده ادبیات دانشگاه رازی کرمانشاه شروع به کار کرد و در روز اول آیت الله «محمود رجبی» مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در مورد سیره و سبک زندگی شهید سلیمانی، دکتر «حمیدوش» پژوهشگر از کشور سوریه در مورد جایگاه شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت، آقای «نورالدین شیرین» رئیس تلویزیون قدس ترکیه در مورد شهید سلیمانی و محور مقاومت، السید «جلیل هاشم بکا» روزنامه نگار و تحلیل گر خاورمیانه در مورد بازتاب شهادت حاج قاسم در رسانه های جهان و «محمد شعیب» رهبر شیعیان آفریقای جنوبی در مورد شهید سلیمانی و فرهنگ مقاومت سخنرانی کردند.
این همایش بین المللی در بعدازظهر چهارشنبه هم با سخنرانی «خالد سید شبا» رئیس شاخه جوانان کنگره ملی آفریقا جنوبی و نماینده مجلس ملی آفریقای جنوبی در ساعت ۱۵ شروع شد و در ادامه دکتر «صلاحی»، دکتر «دلال عباس» استاد و پژوهشگر لبنانی دنبال شد.
برنامه های همایش بین المللی «شهید سلیمانی در چشم انداز بین المللی» در بامداد پنجشنبه با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان شروع شد و در ادامه، خانم «مرضیه هاشمی» مجری شبکه پرس تی وی، دکتر «علی زینی وند» استاندار کرمان،، دکتر «محمد حسینی تبار» عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع)، دکتر «جهاندار امیری» عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما سخنرانی می کنند.
آنچنان که رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفته اندیشمندان جهان ۶۴ مقاله را به دبیرخانه این همایش ارسال کردند که از این تعداد ۲۰ مقاله توسط استادان و اندیشمندان خارجی به زبان های انگلیسی و عربی بوده است.
صبحگاه جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی کوپتری آمریکایی ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رئیس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.
دانشگاه رازی حالا دارای ۱۰ دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره بردن از دانش و تخصص ۱۰ استاد، ۴۹ دانشیار، ۲۵۰ استادیار، ۴۶ مربی و در مجموع ۳۵۵ عضو هیات علمی در ۳۹ گروه آموزشی و تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۷ نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به فعالیت خود ادامه می دهد.


منبع:

1400/07/01
11:46:08
0.0 / 5
487
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی