معاون فنی مركز سلامت كار وزارت بهداشت:

غربالگری کرونا در مهدهای کودک ضروریست

غربالگری کرونا در مهدهای کودک ضروریست به گزارش نیو وبلاگ معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: غربالگری بیماری کرونا برای مربیان و کارکنان مهدهای کودک ضروریست و باید آنها واکسن ترزیق کند.


محسن فرهادی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و سلامت ایرنا اضافه کرد: با توجه بازگشایی مهدهای کودک در بعضی شهرها به علت کاهش شهرهای قرمز کرونایی، مدیر و کارکنان این مجموعه باید واکسن کرونا را حتما تزریق کنند و بدون دریافت این واکسن نمی توانند در مهد فعالیت داشته باشند.
وی عنوان کرد: سویه دلتا کرونا نسبت به دیگر سویه ها سرعت انتقال پذیری بالایی دارد و مدیر مهد بعنوان فرد اول پاسخگو در مقابل کارکنان و کودکان بوده و باید به صورت مرتب موارد و علائم مشکوک به این بیماری همچون سرماخوردگی معمولی را بررسی نموده و از حضور افراد در صورت وجود این علائم به مهد جلوگیری نماید.
فرهادی با اشاره به اینکه بزودی بخشنامه فعالیت مهدهای کودک ابلاغ می شود، افزود: اگر فردی علائم مشکوک به کرونا را داشت باید ۱۴ روز قرنطینه شود و انتظار ما آن است که هیچ فردی از کارکنان مهد بدون دریافت دو دز واکسن فعالیت نکند.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: تهویه مناسب در بخش های مختلف مهد کودک بسیار ضروریست و باید به آن توجه اساسی شود و فاصله چهار متری کودکان از یکدیگر هم رعایت شود.
به گفته فرهادی، عوارض مبتلا شدن به کرونا در کودکان بیشتر است و مهدهای کودک باید کودکانی را که پذیرش می کنند به نصف برسانند چونکه بازگشایی این مراکز به تنها کافی نیست و مدیر مهد باید شیوه نامه های سختگیرانه بهداشتی را لحاظ کرده تا منجر به تعططیلی مجموعه نشود.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک چندی قبل اظهار داشت: «مهدهای کودک» در شهرهای غیر از شرایط قرمز کرونایی می توانند از امروز ششم مهر ماه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت خویش را آغاز کنند.
علیرضا حاجیان زاده اضافه کرد: بر مبنای مصوبه ستاد ملی کرونا، مهدهای کودک در مشاغل گروه دو قرار دارند و فعالیت آنها در شهرهای غیر از شرایط قرمز کرونایی منعی ندارد.
با افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون و هم عبور موج پنجم کرونا از کشور، روند تلفات کرونایی کاهش شده و روز گذشته(شنبه) با ۲۱۷ مورد مرگ طی ۷۰ روز گذشته از آغاز خیزش پنجم (اول تیر ماه) به یک رکورد رسید.
اکنون ۱۶ شهرستان قرمز، ۱۹۸ شهرستان نارنجی، ۱۷۶ شهرستان زرد و ۵۸ شهرستان آبی هستند.
همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ششم مهر ماه اعلام نمود طرح قرنطینه هوشمند طی چند هفته آینده در کشور جایگزین قرنطینه عادی خواهد شد.
بهرام عین اللهی اضافه کرد: در چارچوب طرح قرنطینه هوشمند، خیلی از ممنوعیت ها و محدودیت ها در کشور برداشته شده و افرادی که واکسینه شده اند، می توانند از مزایای آن بهره برده و فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی خود مانند زیارت حرم مطهر و سفر با هواپیما، قطار و غیره را انجام دهند.
وی تصریح کرد: با اجرای قرنطینه هوشمند دیگر لازم نیست همه افراد محدود شوند، چون مردم احتیاج به تجارت و فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی دارند و جامعه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند به زندگی عادی برگردد.
تا کنون ۴۰ میلیون و ۶۳ هزار و ۵۷۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۵۵۴ نفر هم دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۶ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۱۲۴ دُز رسید.
1071



منبع:

1400/07/11
10:08:15
0.0 / 5
574
تگهای خبر: پزشكی , درمان , سازمان , هوش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی