سرپرست سازمان تامین اجتماعی:

تأخیر در اجرای پروژه های درمانی را نمی پذیریم

تأخیر در اجرای پروژه های درمانی را نمی پذیریم به گزارش نیو وبلاگ ایرنا _تهران_ سرپرست سازمان تامین اجتماعی بر لزوم تسریع و جبران تأخیر در اجرای پروژه های درمانی در دست راه اندازی این سازمان تاکید کرد و اظهار داشت: حتی یک روز تأخیر در اجرای پروژه های درمانی را نمی پذیریم.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه ای با حضور مدیران حوزه های عمرانی و ساخت وساز این سازمان بعد از مرور و بررسی تمامی پروژه های در دست اجرا و دو پروژه بیمارستانی دارای تأخیر سازمان تامین اجتماعی گفت: در اجرای پروژه های عمرانی اولین موضوعی که باید مورد توجه باشد، پیش بینی دقیق تمامی مراحل پیشرفت کار پیش از شروع عملیات اجرائی پروژه است و از زمان شروع تا اجرای تمام مراحل پروژه باید اجرای کامل و درست برنامه طراحی شده، مبنای کار قرار گیرد.
وی با اشاره به تامین مالی بموقع پروژه های عمرانی در دست اجرای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: هرچند بیشتر پروژه ها مطابق با برنامه زمانی در حال اجرا هستند اما تأخیر در اجرای پروژه ها به هیچ عنوان قابل پذیرش نمی باشد و خصوصاً در پروژه های درمانی که با هدف خدمت رسانی به جامعه شریف کارگری راه اندازی می شوند، تأخیر در اجرای پروژه به مدلول تأخیر در ارائه خدمات درمانی به بیماران است.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی وجود ظرفیت هایی همچون شرکت خانه سازی و نیروهای متخصص و توانمند در زمینه های فنی و مهندسی در این سازمان را سرمایه ای بسیار باارزش دانست و اظهار داشت: بنظر می رسد که تأخیر در اجرای برخی پروژه ها بیشتر ناشی از مشکلات مدیریتی است و اگر مجموعه سازمان در کنار هم هر کدام تکالیف خودرا به درستی انجام دهند، مشکلی در اجرای پروژه ها ایجاد نمی گردد.
موسوی بر لزوم تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه های دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت تاکید کرد و اضافه کرد: برای پیشبرد و تکمیل پروژه های نیمه تمام و دارای تاخیر باید برنامه دقیق برای رفع اشکال طراحی شود و به مدیران حوزه های فنی و عمرانی اختیارات لازم برای پیشبرد و رفع مشکلات پروژه های دارای تأخیر تفویض می شود.
در این جلسه مدیران حوزه فنی و مهندسی و همین طور مدیران شرکت های فعال در زمینه ساخت و تجهیز پروژه های بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی به ارائه گزارش از پروژه های مختلف درحال اجرای این سازمان پرداختند.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی هفته گذشته از پروژه ساختمان جدید بیمارستان شهید فیاض بخش بازدید و بر لزوم تسریع در اجرای پروژه های عمرانی تاکید کرد.

برنامه راهبردی سازمان تامین اجتماعی بعد از بازبینی مبنای فعالیت این سازمان خواهد بود
سرپرست سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: برنامه راهبردی سازمان بعد از بازبینی مبنای فعالیت این سازمان خواهد بود و برنامه راهبردی را از منظر دریافت کنندگان خدمات مرور می نماییم تا تامین اجتماعی از سازمانی وظیفه گرا به سازمان عرضه کننده خدمت تبدیل گردد.
موسوی همین طور در جلسه بررسی برنامه راهبردی سازمان تامین اجتماعی گفت: در هر حوزه فعالیت سازمان باید هدف راهبردی مشخص داشته باشیم و ابزار رسیدن به هدف و روش تحقق اهداف را به دقت تعیین نماییم.
وی اضافه کرد: برنامه عملیاتی نیز باید برمبنای فاکتورهای کلیدی طراحی شود و توام با زمان بندی باشد تا بر طبق شاخص ها و برنامه زمان بندی، امکان ارزیابی اثربخشی برنامه نیز فراهم گردد.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی زحمات و کوشش های مدیران و کارشناسان حوزه برنامه ریزی این سازمان برای تنظیم برنامه راهبردی را باارزش دانست و اظهار داشت: تحول بدون برنامه ریزی راهبردی هیچ گاه اتفاق نمی افتد و برنامه راهبردی در صورتی می تواند زمینه ساز تحول در سازمان باشد که طراحی آن مطابق با الگوهای علمی از حوزه عملیاتی و اجرائی سازمان شروع شود.
موسوی اضافه کرد: برنامه راهبردی سیستمی محور کارهای سازمان است و مجموعه سیستم و ذی نفعان باید در طراحی برنامه راهبردی مشارکت کنند و برنامه باید از منظر خدمت گیرندگان سازمان طراحی شود.
وی در ادامه به لطمه شناسی علت شکست برنامه های راهبردی پرداخت و اظهار داشت: دلیل اصلی شکست این برنامه ها پیوند نداشتن برنامه با کل سیستم است. همه اجزا و ارکان سیستم باید با این برنامه ارتباط داشته باشند و هر کدام باید سهم و نقش خودرا در برنامه راهبردی بدانند.
موسوی خاصیت اصلی برنامه راهبردی را تمرکز بر رفع مشکلات و یافتن نقاط تحول ساز دانست و گفت: برنامه راهبردی به مفهوم واقعی کلمه نقطه زنی است و تاریخ تحول و تطور برنامه راهبردی نشان دهنده اثرگذاری این روش برنامه ریزی است.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی انعطاف پذیری را از خاصیت های اصلی برنامه راهبردی برشمرد و اظهار داشت: اصلاح و به روز رسانی برنامه نیز باید در راه درست صورت گیرد و در هر یک از حوزه های فعالیت سازمان همچون بخش های درمانی، بیمه ای، اقتصادی و سایر حوزه باید الگوی برنامه ریزی راهبردی اجرا شود.
موسوی کنترل و ارزیابی را از با اهمیت ترین مسائل در برنامه راهبردی دانست و اضافه کرد: برنامه راهبردی باید محیط فعالیت سازمان را شکل دهد و لحظه به لحظه امکان کنترل و ارزیابی وجود داشته باشد.
وی افزود: موفقیت سازمان در برنامه راهبردی این است که از رویکرد پروسه محور به سمت رویکرد پیامد محور حرکت نماید.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اعلان اینکه برنامه راهبردی سازمان مبتنی بر هدف، ابزار و روش طراحی می شود، اظهار داشت: این که سازمان سند برنامه راهبردی دارد، غنیمت است چونکه کار با ارزشی صورت گرفته است و برنامه موجود با رویکرد علمی بازبینی خواهد شد.
۱۳۵۲


منبع:

1400/07/12
22:04:21
0.0 / 5
422
تگهای خبر: اقتصاد , پروژه , خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی