یك متخصص ارتوپد

بیماری پوستی دوپویترن درمان ندارد

بیماری پوستی دوپویترن درمان ندارد به گزارش نیو وبلاگ یک متخصص ارتوپد در قزوین اظهار داشت: بیماری پوستی دوپویترن که امکان مبتلاشدن به آن در  سن بالای 50 سال بیشتر است، درمان ندارد.


جواد صدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: افراد مبتلا به دوپویترن با ضخیم شدن بیش از حد و غیر طبیعی کف دست و خم شدن انگشت ها به سمت داخل مواجه می شوند که علت بروز آن ناشناخته است.
وی افزود: به طور معمول انگشت کوچک و انگشت حلقه بیشترین درگیری را در این بیماری دارند بطوریکه ضخامت بیش از حد در دست، موجب محدود شدن حرکات می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: این بیماری در بعضی خانواده ها شیوع بیشتری دارد و بنظر می رسد که جنبه ارثی هم داشته باشد بدین سبب ژن ها می توانند در این بیماری نیز دخیل باشند.
وی با اعلان اینکه بیماری دوپویترن بدون درد است، اشاره کرد: برمبنای تحقیقات صورت گرفته درباب این بیماری با وجود آنکه علت اصلی آن هنوز ناشناخته مانده اما مصرف کنندگان الکل و دخانیات و همین طور افرادی که دارای بیماری هایی نظیر دیابت، فشار خون و صرع هستند بیشتر در معرض مبتلاشدن به دوپویترن قرار می گیرند.
صدری همین طور اشاره کرد: این بیماری در مردان بیشتر از زنان رخ می دهد و داشتن کلسترول بالا، مشکلات تیروئیدی و تروما موجب افزایش شدت بیماری می شود.
این پزشک متخصص با اعلان اینکه این بیماری دارای علائمی برای پیشگیری است، اضافه کرد: اختلال در انجام کارهای دستی و ناتوانی در باز و بسته کردن دست ها، دیدن و حس کردن چند گره کوچک در زیر پوست کف دست، زمخت شدن و تاول زدن آن از علائمی است که می تواند به تشخیص این بیماری کمک نماید.
وی افزود: برای تشخیص این بیماری ابتدا باید میزان انعطاف پذیری، دامنه حرکات انگشت های دست و میزان ضخامت پوست بررسی شود و در صورت تشخیص میزان پیشرفت این بیماری برای درمان آن اقدام گردد.
صدری درباب روش های درمانی دوپویترن، اظهار داشت: این بیماری بر حسب شدت و میزان پیشروی، دارای روش های درمانی مختلفی همچون عمل جراحی، تزریق استروئید، پرتودرمانی، تزریق آنزیم و آپونوروتومی سوزنی است.


منبع:

1400/07/16
14:25:47
0.0 / 5
460
تگهای خبر: پزشكی , تحقیقات , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی