هابل ثبت كرد

رقص ۲ کهکشان مارپیچی در فضا

رقص ۲ کهکشان مارپیچی در فضا تلسکوپ فضایی هابل تصویری از رقص دو کهکشان در فضا ثبت کرده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، ناسا بتازگی تصویری از دو کهکشان در صفحه اینستاگرام خود منتشر نموده است. در این تصویر دو کهکشان به نام "آرپ ۹۱" (Arp ۹۱) دیده می شوند. این دو کهکشان در فاصله ی ۱۰۰ میلیون سال نوری از زمین قرار دارند. بنظر می رسد کهکشانی که در پایین تصویر قرار دارد کهکشان بالایی را به سمت خود می کشد و کهکشان بالایی بازوی مارپیچی خودرا به سمت پایین آورده است.
هردوی این کهکشان ها در دسته ی کهکشان های مارپیچی طبقه بندی می شوند اما ظاهر آنها به سبب جهت قرارگیری نسبت به زمین متفاوت به نظر می آید. ستاره شناسان فکر می کنند که برخورد کهکشان های مارپیچی با یکدیگر منجر به ساخت نوع دیگری از کهکشان ها به نام کهکشان بیضوی می شود.
چنین برخوردهایی حتی با وجود پر انرژی و بزرگ بودن، سریع نیستند و طی صدها میلیون سال رخ می دهند. بدین سبب نمی توان انتظار ایجاد تغییر در این دو کهکشان در طول زندگی خود داشته باشیم.
تلسکوپ فضایی هابل که این تصویر را ثبت کرده است، در سال ۱۹۹۰ به فضا رفت و بیش از ۳۰ سال است که تصاویری از فضا به زمین می فرستد. این تلسکوپ تا حالا چندین بار مورد تعمیر قرار گرفته که آخرین آن در ماه ژوئیه سال جاری انجام شد.



1400/07/17
19:59:20
0.0 / 5
643
تگهای خبر: اینستاگرام , تلسكوپ , فضا , كهكشان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی