گوترش:

تخریب اکوسیستم سالانه سه تریلیون دلار هزینه خواهد داشت

تخریب اکوسیستم سالانه سه تریلیون دلار هزینه خواهد داشت آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت تخریب اکوسیستم می تواند سالانه حدودا سه تریلیون دلار هزینه داشته باشد.


گوترش روز دوشنبه به وقت محلی در پیامی به مناسبت اجلاس سازمان ملل در مورد تنوع زیستی اضافه کرد: تجربه دو قرن ما با سوزاندن سوخت های فسیلی، نابودی جنگلها، بیابان ها و اقیانوس ها و تنزل زمین، موجب فاجعه زیستی بر روی کره زمین شده است.
وی اصرار کرد درست همانطور که دانشمندان امروزی آثار انقراض های قبلی را مطالعه می کنند، دخالت بی پروای بشریت در طبیعت یک اثر دائمی به جا می گذارد.
دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد میزان نابودی گونه ها ده ها تا صدها برابر بیشتر از میانگین ۱۰ میلیون سال قبل است و این امر شتاب می گیرد. بیش از یک میلیون گونه از گیاهان، پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان، ماهی ها و بی مهرگان در معرض خطر انقراض هستند و این امر برای خیلی از آنها طی چند دهه آینده اتفاق خواهد افتاد.
گوترش اشاره کرد لطمه به شبکه پیچیده حیات که ما را حفظ می نماید، زندگی و معیشت میلیونها نفر را تحت تأثیر قرار داده و منجر به افزایش گرسنگی، بیماری و بیکاری شده است. افراد بومی و دیگر گروههای لطمه پذیر همچون افرادی هستند که بیشترین لطمه را دیده اند.
دبیر کل سازمان ملل متحد هشدار داد تخریب اکوسیستم می تواند سالانه حدودا سه تریلیون دلار آمریکا تا سال ۲۰۳۰ هزینه داشته باشد و بیشترین تأثیر آن بر تعدادی از فقیرترین و بدهکارترین کشورها خواهد بود.
دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر این که جهان باید تا سال ۲۰۳۰ رویه تخریب تنوع زیستی را متوقف نماید، گفت ما به یک چارچوب بلند پروازانه جهانی و موثر در دوره پسا ۲۰۲۰ با معیارها و اهداف مشخص نیاز داریم تا بتوانیم مردم و طبیعت را در راه خود قرار دهیم.
وی با معرفی پنج حوزه اقدام گفت چارچوب پسا ۲۰۲۰ باید حقوق همه مردم جهان در رابطه با داشتن محیط زیست سالم را رعایت کند.
گوترش افزود این چارچوب باید از سیاست ها و برنامه های ملی که با محرک های نابودی تنوع زیستی مقابله می کند، حمایت کند و سیستم های حسابرسی ملی و جهانی را متحول کند تا هزینه واقعی کارهای اقتصادی، همچون تأثیر آنها بر طبیعت و آب و هوا را منعکس کند.
وی ادامه داد اجرائی کردن چارچوب ۲۰۲۰ شامل یک بسته کمک برای کشورهای در حال توسعه خواهد بود و این چارچوب باید به یارانه های معیوب، همچون به بخش کشاورزی که حمله به طبیعت و آلودگی محیط زیست ما را سودآور می کند، اختتام دهد.


1400/07/20
10:52:53
0.0 / 5
425
تگهای خبر: اقتصاد , جهان , دانشمند , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی