واکسن پاستوکووک به سبد تزریق دانش آموزان اضافه می شود

واکسن پاستوکووک به سبد تزریق دانش آموزان اضافه می شود به گزارش نیو وبلاگ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم لازمه بازگشایی مدارس را واکسینه کردن دانش آموزان دانست، و اظهار داشت: از بیست ویکم مهرماه واکسن مشترک کرونای ایران و کوبا (پاستوکووک) جهت تزریق در مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان قم توزیع خواهد شد.


به گزارش سه شنبه شب روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی در گفت وگویی گفت: روز گذشته واکسن پاستوکووک وارد استان قم و از فردا به چرخه تزریق وارد می شود.
وی با اعلان اینکه پاستوکووک یکی از واکسن های ایمن و در دسترس برای تزریق به کودکان است، افزود: مجوز تزریق از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده، و این واکسن در تمامی مراکز تجمیعی استان در دسترس همشهریان قرار خواهد گرفت.
معاون علوم پزشکی قم اشاره کرد: تا حالا ۳۰ درصد از دانش آموزان استان واکسن کرونا تزریق کرده اند که باتوجه به تنوع و تسریع در امر واکسیناسیون انتظار داریم در ایام آینده استقبال مراجعان بهبود یابد.
واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا بعنوان سوبرانا۲ و در ایران بعنوان پاستوکووک نامگذاری شده است


منبع:

1400/07/21
09:44:39
0.0 / 5
399
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی