رییس قوه قضاییه:

بیکاری دلیل اصلی جرایم در خوزستان است

بیکاری دلیل اصلی جرایم در خوزستان است نیو وبلاگ: ایرنا- رییس قوه قضاییه اظهار داشت: ریشه اغلب جرایم و ناهنجاری های موجود همچون سرقت های خرد و اعتیاد در خوزستان ارتباط مستقیمی با نرخ بالای بیکاری در استان دارد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف خوزستان اظهارداشت: برای جلوگیری از بروز چنین ناهنجاری ها در جامعه، پشتیبانی از تولید لازم است.
وی با تاکید بر این که دشمنان نظام در کوشش برای ایجاد مشکلات گوناگون برای کشور و ملت هستند اضافه کرد: در همین راستا نباید اجازه داد که کارخانجات و کارهای اقتصادی گرفتار چالش و تعطیلی شوند.
رییس قوه قضاییه به تنگناهای پیشرو در راه فعالیت دولت اشاره نمود و اظهار داشت: این فشارها علاوه بر این که برونی است، از داخل کشور نیز دولت را در تنگنا قرار داده است اما اساسا با همکاریهای مشترک سه قوا در مقابل این مشکلات ایستادگی خواهد شد تا وضعیت بهتری را شاهد باشیم.
محسنی اژه ای با اشاره به این که بمنظور کنترل بازار، روسای کل دادگستری استانها با سازمان تعزیرات همکاری خواهند کرد اضافه کرد: بر همین اساس، به جهت اینکه بازار کنترل شود و از فشار موجود به مردم کم شود، برخورد جدی با افراد سودجو، گرانفروشی و همین طور احتکار بیش از پیش مورد تاکید
دادگستری ها قرار گرفته است.
رئیس قوه قضاییه با اعلان اینکه عزم قوای مجریه، مقننه و قضاییه کم کردن هزینه ها و حل مشکلات مردم است بیان داشت: پس از هر پیشنهاد و نظری که موجب بهبود امور و اصلاح رویه ها در ارائه خدمت رسانی بهتر به مردم باشد، استقبال خواهیم کرد.
محسنی اژه ای همین طور پیش گیری از ساخت و سازهای بدون مجوز در اراضی با کاربری دیگر را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در این رابطه انتظار می رود دستگاه های اجرائی مربوطه بموقع از انجام چنین ساخت و سازهایی جلوگیری نمایند.
وی بیان داشت: مراجعه و پیگیری دستگاه های اجرائی پس از انجام ساخت و سازها در این اراضی به دادگستری ها مسائل چند وجهی را درپی دارد و همیشه پیش گیری از این نوع ساخت و سازها را باید مورد توجه قرار داد.
رئیس قوه قضاییه همین طور کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: از ظرفیت های مختلفی برای تحقق این امر باید بهره برد که با اهمیت ترین آن ظرفیت خود مردم بوسیله شورای های حل اختلاف و همین طور کارگروه های کارشناسی است.
محسنی اژه ای اشاره کرد: طلاب و روحانیون نیز از ظرفیت بسیار خوبی برای جبران کمبود قاضی برخوردار می باشند که تلاش می شود بوسیله آموزش های تخصصی و فشرده، قسمتی از این قشر در زمینه قضاوت جذب و آغاز به فعالیت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به چالش های موجود در استان خوزستان که با اهمیت ترین آنها محیط زیست، برخی تبعیض ها و بیکاری است اشاره نمود و اظهار داشت: این شرایط شایسته چنین استانی با ظرفیت های فوق العاده موجود نیست.
رییس قوه قضاییه اشاره کرد: به جهت اینکه خوزستان ویژه دیده شود باید ابتدا مسئولان آن پیش قدم باشد و به حل و فصل مشکلات کمک کنند.
محسنی اژه ای همین طور با اعلان اینکه پیشنهاد ایجاد شعب حل اختلاف ویژه خانواده شهدا و ایثارگران بررسی خواهد شد اظهار داشت: در صورت راه اندازی چنین شوراهایی، قضات با اشراف بیشتر نسبت به مسائل این قشر خواهند پرداخت.


1400/08/06
20:35:44
0.0 / 5
557
تگهای خبر: اقتصاد , سازمان , هارد , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی