با تاخیر مجدد ماموریت كرو-۳

ماموریت کرو-۲ از کرو-۳ پیشی می گیرد

ماموریت کرو-۲ از کرو-۳ پیشی می گیرد 3 بار دیگر به تاخیر افتاد و بنظر می رسد خدمه ماموریت کرو-2 قبل از انجام این ماموریت به زمین بازگردند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا و اسپیس ایکس ماموریت کرو-۳ که طی آن مقرر است چهار فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی بروند را از روز ششم نوامبر (۱۵ آبان) به دوشنبه، هشتم نوامبر (۱۷ آبان) موکول کرد و علت آنرا نامناسب بودن شرایط جوی در ایام پیش رو اعلام نمود.
ناسا و اسپیس ایکس حالا در حالی بررسی شرایط آب وهوایی هستند تا چهار فضانورد ماموریت کرو-۲ را زودتر از انجام ماموریت کرو-۳ به زمین بازگردانند.
کپسول کرو دراگون شرکت اسپیس ایکس و موشک فالکون ۹ قرار بود در ابتدا اوایل روز یکشنبه ۳۱ اکتبر ( ۹ آبان) از مرکز فضایی کندی به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شود اما قبل از آن که خدمه سوار این کپسول شوند ناسا اعلام نمود که این پرواز به سبب نامساعد بودن شرایط جوی تاخیری ۷۲ ساعته داشته است. بعد از بروز مشکل پزشکی جزئی در یکی از فضانوردان موجب شد که این پرواز به روز ششم نوامبر (۱۵ آبان) موکول گردد و الان بنظر می رسد که شرایط جوی بار دیگر مشکل ساز شده و این پرتاب امروز انجام نخواهد شد.
ناسا و اسپیس ایکس درحال برنامه ریزی مجدد برای انجام هر دو ماموریت هستند.
سخنگوی این آژانس فضایی در روز پنجشنبه چهارم نوامبر(۱۳ آبان) نوشت: گروه مسئول این ماموریت حالا درحال بررسی این مساله هستند که آیا می توان خدمه ماموریت کرو-۲ را قبل از ارسال خدمه کرو-۳ به فضا، به زمین بازگرداند یا خیر برای اینکه شرایط جوی برای هر دو ماموریت اهمیت دارد.
خدمه کرو-۲ که شین کیمبرو، مگان مک آرتور، توماس پسکه از آژانس فضایی اروپا و آکیهیکو هوشیده هستند، قرار بود در روز پنجشنبه به زمین بازگردند برای اینکه تصور می شد قبل از آن خدمه کرو-۳ راجا چاری، تام مارشبرن، کایلا بارون و ماتیاس ماورر به ایستگاه فضایی برسند.
به قول ناسا، مقرر است خدمه ماموریت کرو-۲ در ساعت ۷: ۱۴ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۴: ۴۴ تهران) در روز دوشنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان) به زمین برسند. کپسول حامل مسافران در روز هفتم نوامبر (۱۶ آبان) در ساعت ۱: ۰۵ به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۰: ۳۵ تهران) از ایستگاه فضایی بین المللی جدا خواهد شد.
بنظر می رسد حالا نزدیک ترین فرصت پرتاب برای خدمه کرو-۳ روز دوشنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان) باشد و به قول مقامات ناسا، انتظار می رود مشکل پزشکی فضانورد کرو-۳ تا روز پرتاب حل شده باشد. این آژانس شرایط هوایی را بطور مداوم مورد بررسی قرار خواهد داد.



1400/08/15
11:51:15
0.0 / 5
539
تگهای خبر: پزشكی , فضا , هوش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی