مأموریت کرو-۳ ۱۰ نوامبر راهی ایستگاه فضایی می شود

مأموریت کرو-۳ ۱۰ نوامبر راهی ایستگاه فضایی می شود به گزارش نیو وبلاگ شرکت ˮاسپیس ایکسˮ بعد از به تعویق انداختن مأموریت سرنشین دار ˮکرو-۳ˮ(Crew-۳) به علت شرایط نامساعد هوا، مشکل بیماری، مشکلات برنامه ریزی، هم اکنون انتظار دارد این مأموریت در تاریخ ۱۰ نوامبر به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، "اسپیس ایکس" و شرکای آن هنوز برای ارسال مأموریت "کرو-۳" به مدار زمین در تلاش هستند. ناسا پرتاب این مأموریت را بار دیگر به تعویق انداخت و تاریخ ۱۰ نوامبر ساعت ۲۱: ۰۳ به وقت منطقه زمانی شرقی(بامداد پنجشنبه ساعت ۰۵: ۳۳ به وقت ایران) را برای انجام آن برگزیده است.
به قول آژانس فضایی اروپا(ESA)، این آژانس به همراه "اسپیس ایکس" و ناسا همینطور بازگشت خدمه مأموریت "کرو-۲" را به علت ملاحظات آب و هوایی، از دیشب به امشب ساعت ۲۲: ۳۵ موکول کردند. "اسپیس ایکس" می گوید که ۸۰ درصد احتمال آب و هوای مطلوب برای تاریخ جدید وجود دارد.
مأموریت "کرو-۳" باید در تاریخ ۱۱ نوامبر ساعت ۱۹: ۱۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(بامداد جمعه ساعت ۰۳: ۴۰ به وقت ایران) به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شود. این پرتاب در ابتدا برای شب "هالووین" تعیین شده بود، اما به علت شرایط نامساعد آب و هوا تا تاریخ ۳ نوامبر به تعویق افتاد. ناسا این پرتاب را باردیگر به تعویق انداخت و شش نوامبر را برگزید، چون که یکی از خدمه این پرواز گرفتار یک مشکل پزشکی جزئی شده بود.
تأخیر در پروازهای فضایی همچون برای پروازهای کپسول "کرو دراگون"(Crew Dragon) امری عادی است، اما مأموریت "کرو-۳" بیشتر از آنچه انتظار می رفت گرفتار تاخیر شده است.
مأموریت "کرو-۳" سه فضانورد ناسا به نامهای "راجا چاری"، "توماس مارشبرن"، "کایلا بارون" و یک فضانورد آژانس فضایی اروپا به نام "ماتیاس مورر" را برای انجام یک مأموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد فرستاد.




منبع:

1400/08/17
21:13:38
0.0 / 5
382
تگهای خبر: پزشكی , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی