معاون وزیر:

فعالان فرهنگی وزارت بهداشت را در مهار کرونا یاری کنند

فعالان فرهنگی وزارت بهداشت را در مهار کرونا یاری کنند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت که علما، اندیشمندان و افراد صاحب قلم با انجام کارهای فرهنگی و اغنایی، وزارت بهداشت را در راه مبارزه برای ریشه کنی ویروس کرونا یاری کنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر «بهرام دارایی» روز شنبه در آیین معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، گفت: باتوجه به اپیدمی ویروس کرونا، فراگیر شدن واکسیناسیون جامعه هدف برای ریشه کنی ویروس و از میان رفتن بیماری امری لازم است.
وی اضافه کرد: در ادامه مسیر مبارزه با ویروس بعد از انجام واکسیناسیون باید وارد مرحله جدیدی از درمان شده و با داروهای خوراکی و نهادینه کردن فرهنگ رعایت پروتکلهای بهداشتی، زندگی مردم را به حالت عادی برگردانیم.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد: مدیریت بحران ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و امیدواریم در موج های بعدی شاهد اپیدمی ویروس با شدت پیک های قبلی نباشیم.
دکتر دارایی همین طور بر استفاده از ظرفیت گردشگری درمانی برای مهار ویروس اصرار کرد و اظهار داشت: کار کردن در جبهه سلامت بصورت شبانه روزی و تمام وقت، بسیار دشوار است.
وی در ادامه با اشاره به موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار داشت: اقدامات زیربنایی خوبی در استان همدان انجام شده که نمونه آن کسب رتبه ششم کشوری، پرداخت بموقع کارانه و معوقات پرسنل و البته کارهای موثر در حوزه مهار ویروس کرونا است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تاکید بر اهمیت مثبت نگری و قدردانی از تلاش ها، اظهار داشت: نگاه «سفید و سیاه» به عملکرد افراد به هیچ عنوان مطلوب نمی باشد چونکه هیچ انسانی کامل نیست و برهمین اساس باید همیشه قدردان زحمات و خدمات افراد باشیم.


«حمیدرضا حاجی بابایی» با تقدیر از کوشش های رئیس سابق دانشگاه علو م پزشکی همدان، اضافه کرد: در ایام شروع همه گیری ویروس کرونا، دستگاهی به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان در مرکز جامع سرطان برای رفع اشکال بیماران صعب العلاج تهیه، نصب و افتتاح شد.
نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت، بهره برداری از بیمارستان اکباتان تا اختتام امسال، ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی و ۲ بیمارستان درمان ناباروری، کلینیک های بزرگ و چندین طرح بهداشتی و درمانی را همچون کارهای در دست اقدام حوزه درمانی استان همدان برشمرد که این استان را به قطب پزشکی کشور تبدیل خواهدنمود.
حاجی بابایی با اشاره به مشکلات نیروهای شرکتی در بخش های مختلف همچون وزارت بهداشت، اظهار داشت: وجود نیرویی تحت قرارداد شرکتی و واریز شدن نیمی از حقوق یک کارمند شرکتی به جیب آنها معنا ندارد و باید شرکت را از این چرخه بطور کامل حذف کرده و پول را مستقیم به حساب کارمند واریز کرد.
جانشین سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز دراین آیین اظهار داشت: فارغ از مسایل سیاسی و جناحی، رهبری فرزانه انقلاب تکالیفی را برای مهار ویروس کرونا بر عهده نیروهای مسلح گذاشتند.
سردار «مهدی فرجی» با اعلان اینکه نیروهای مسلح در جریان اقدامات انجام شده برای مهار ویروس کرونا نقش برجسته ای ایفا کردند، اضافه کرد: همدان پس از استان قم درگیر ویروس کرونا شد و اولین فوتی کرونای کشور نیز اهل این استان بود.


بازرس ویژه ستاد مقابله با کرونا استان همدان با اشاره به برگزاری مستمر جلسات ستاد در استان، گفت: از همان ابتدا با تشکیل جلسه قرارگاه زیستی در استان همدان و فعالیت موثر همه دستگاهها با محوریت دانشگاه علوم پزشکی، اقدامات موثر و قابل توجهی برای مهار ویروس و ارائه خدمات درمانی به بیماران انجام شد.
جانشین سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اضافه کرد: شرایط مقابله با ویروس کرونا در بعضی مواقع از جنگ تحمیلی نیز مشکل تر بود چونکه در این بحران، خاکریزی برای پناه گرفتن افراد وجود نداشت به نحوی که تعدادی از والدین مجبور به تنها گذاشتن فرزندان مبتلا به کرونای خود در بیمارستان می شدند.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، در این آیین با تقدیر از خدمات دکتر رشید حیدری مقدم، دکتر «محمدمهدی مجذوبی» بعنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی همدان معرفی گردید.

1400/08/22
22:28:12
0.0 / 5
420
تگهای خبر: پزشكی , خدمات , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی