معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

سهم شهرداری ها از عوارض ارزش افزوده به پارک های فناوری مسترد می شود

سهم شهرداری ها از عوارض ارزش افزوده به پارک های فناوری مسترد می شود به گزارش نیو وبلاگ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: 4درصد عوارض ارزش افزوده دریافتی شهرداری ها از شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری بمنظور توسعه زیست بوم نوآوری به پارک ها بازگردانده می شود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری با اشاره به اختصاص سهم عوارض ارزش افزوده به شرکت های مستقر در پارک ها اضافه کرد: با تصویب بخشنامه اجرائی مربوط به عوارض ارزش افزوده دریافتی از شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری، هزینه جاری شرکت های مستقر کاهش پیدا می کند.
وی از اعلام لیست پارک های علم و فناوری به سازمان امور مالیاتی گفت و با بیان اینکه، ۴ درصد عوارض شهرداری مربوط به شرکت های عضو پارک ها، به خود پارک مسترد می شود اشاره کرد: این میزان، صرف هزینه های زیرساخت و توسعه خدمات شهری خواهد شد و بصورت غیر مستقیم، صرف توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری می شود.
ستاری اضافه کرد: این ۴ درصد از مالیات بر ارزش افزوده، سهم شهرداری ها بود که برمبنای تبصره ۷ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض ارزش افزوده دریافتی از شرکت های فناور مستقر در پارک های علم و فناوری، به این کسب وکارها اختصاص خواهد یافت.
رییس بنیاد ملی نخبگان، افزود: تا قبل از این مصوبه، پارک های علم و فناوری، خصوصاً آن دسته ای که مبادرت به واگذاری ارضی به شرکتها و مؤسسات فناور می کردند، نسبت به دریافت خدمات شهری و تامین زیرساخت های لازم برای فعالیت شرکتها با مشکل تامین اعتبار مواجه بودند.
وی با بیان اینکه سهم این عوارض زمینه ساز کاهش هزینه شرکت های مستقر در پارک ها خواهد شد، افزود: در این بخشنامه، عوارض ارزش افزوده شرکت های مستقر در هر پارک توسط سازمان امور مالیاتی کشور بصورت ماهانه دریافت می شود.
ستاری افزود: اما سهم عوارض ارزش افزوده دریافتی از هریک شرکت های بعد از واریز به حسابی به نام سازمان امور مالیاتی کشور که توسط خزانه داری کل کشور افتتاح می شود، بصورت صد درصد به ترتیب لیست های ارسالی از طرف شرکت های یاد شده به همان پارک محل استقرار باز می گردد.



منبع:

1400/08/23
09:33:25
0.0 / 5
531
تگهای خبر: خدمات , سازمان , فناوری , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی