در همایش مدیران ستادی و استانی زندان های سراسر كشور مطرح شد؛

محمدی: در مدیریت زندان ها دانایی و عقلانیت باید ملاک باشد

محمدی: در مدیریت زندان ها دانایی و عقلانیت باید ملاک باشد به گزارش نیو وبلاگ رئیس سازمان زندان ها در همایش مدیران ستادی و استانی زندان های کشور اظهار داشت: از همه می خواهم در مدیریت زندان ها دانایی و عقلانیت را ملاک قرار دهند. سازمان بی تدبیری را برنمی تابد. نباید شاهد اقداماتی باشیم که برای نظام اسلامی هزینه و خوراکی مسموم برای معاندین و رسانه های دشمن بوجود آورد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، «غلامعلی محمدی» در همایش یک روزه مدیران ستادی و استانی سراسر کشور که امروز (پنجشنبه) برگزار شد، در تشریح برنامه های پیش روی این سازمان گفت: بنا دارم با همه مدیران فعلی ستادی و استانها کار کنم؛ به قول معروف قرار نیست با اتوبوس مدیران جدید به سازمان بیاورم.
وی اضافه کرد: زندانبانی را فن می دانم به همین جهت می خواهم از ظرفیت های فعلی سازمان بهره ببرم، مشروط بر این که مدیران فعلی نیز مرا در تحقق برنامه های سازمان و عملیاتی کردن بخشنامه اجرائی برآورده کنید.
زندانبانی را فرصتی برای اعتلای خود در حضور خداوند بدانیم
وی افزود: یکی از خطیرترین مسئولیت ها در نظام ما همین زندانبانی است. زندانی را از نیازمندترین اقشار جامعه می دانم که باید دوره ای از عمر خودرا با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های ما بگذراند. ضمن این که شغل ما فرصتی برای ارتقاء در محضر خداوند متعال است پس این روزها را غنیمت بدانیم تا برای قیامت مان ذخیره ای فراهم گردد.
رئیس سازمان زندان ها اشاره کرد: افق آینده سازمان بسیار روشن خواهد بود و می توانیم روزهای بسیار خوبی را رقم بزنیم. بخش عمده ۳۳ سال کار من در امر قضایی، در سازمان زندان ها می گذرد پس این شناخت چندماه مرا در اجرای برنامه های زندانبانی به جلو انداخته است.
در مدیریت زندان ها بی تدبیری را نمی پذیرم
وی با اعلان اینکه مشی اعتدالی را سرلوحه کارم قرار خواهم داد، افزود: از همه می خواهم در مدیریت زندان ها دانایی را ملاک قرار دهند. دائما به مدیران تذکر دهید که سازمان بی تدبیری را برنمی تابد. نباید شاهد بی تدبیری هایی باشیم که برای نظام هزینه و خوراکی مسموم برای معاندین و رسانه های دشمن بوجود آورد.
محمدی بخشنامه سازمان زندان ها را مترقی دانست و ضمن تاکید بر اجرای آن اظهار داشت: زندانی هرچه باشد و هر که باشد صرف نظر از جرم و سابقه اش، باید با رفتار اسلامی و انسانی با او برخورد شود. نباید کاری کرد که معاندین با دروغ و شانتاژ کردن، خدمات انسانی ما را در زندان ها زیرسوال ببرند.
در قبال سهل انگاری و تخلفات، مماشات نکنید
رئیس سازمان زندان ها سفارش کرد: مدیرکل استان خودش را درگیر امور اداری نکند، بلکه عمده وقتش را بر سرکشی از زندان ها و بررسی میدانی بگذارد. نفس سرکشی های مداوم موجب می شود مدیر زندان نیز خودش را در اتاق محصور نکند بلکه باید مدام او را در بند ببینیم تا مانع لطمه ها و اتفاقات ناخوشایند شویم.
وی نظارت مداوم در زندان ها را در دستور کار جدی مدیران دانست و اظهار داشت: زندانبان باید قلب رئوف داشته و اخلاق مداری را حاکم کنند، اما همین زندانبان در مقابل سهل انگاری و تخلفات حق مماشات ندارد. زندان را برمدار عقلانیت و دانایی اداره کنید. تابع احساسات نباید عمل کرد.
طرح های پرحاشیه را باردیگر کارشناسی و سامان می دهیم
محمدی همین طور خبر داد: طرح شیفتی ۱۲*۲۴ بزودی باحضور کارشناسان مورد بررسی دوباره قرار می گیرد و به مناقشات ایجاد شده اختتام خواهیم داد. هرچه خروجی کارشناسی باشد را تبعیت خواهیم کرد. نسبت به هر خواسته ای با عقلانیت و کارشناسی قابل دفاع تصمیم می گیریم؛ قرار نیست اسیر حواشی شویم.
وی درباره فعالیت گروههای جهادی در زندان ها افزود: مقرر است کارگروهی را با حضور مدیران ستادی و استانی تشکیل دهیم و بهره بندی از گروههای جهادی در زندان ها را با خردورزی و مباحث کارشناسی سامان خواهیم داد.
رئیس سازمان زندان ها ضمن تاکید بر شیوه درست زندانبانی اظهار داشت: شیوه مدیریتی شهید لاجوردی قابل توجه است همچنانکه در عین داشتن رأفت و مهربانی همیشگی در امر زندانبانی و زندانی اما به مثابه شمشیر برنده نظام عمل می کرد.
بنا دارم که اشتغال در زندان ها را به طور عینی توسعه دهم
وی تاکید داشت: اصلاح و تربیت مددجویان بر بستر اشتغال و حرفه آموزی رخ می دهد تا سبب تامین او پس از آزادی و البته پیشگیری ثانویه از جرم بعدی شود. زندانی اگر در روزهای حبس بیکار نباشد اساسا می تواند پیشگیری بر تخلفات او شود و در عین حال برای او نیز درآمدزایی داشته باشد.
محمدی با اعلان اینکه اشتغال باید به طور عینی در زندان ها توسعه یابد، اظهار داشت: باید خودکفا شویم. در بعضی کشورهای پیشرفته زندانی تعدادی از هزینه های متعارف خودرا از محل درآمد خودش در زندان تامین می کند که می توانیم این الگو را در زندان های کشور اجرا نماییم. کاری کنید که همه زندانیان در بخش مولد یا خدمات مشغول کار شوند. زندان ها مستعد اشتغال نشسته هستند.
وی خطاب به مدیران زندان ها اعلام نمود: در سازمان زندان ها فعلا «نمی شود» و نا ممکن وجود ندارد. مدیر کسی است که بتواند در بحران مدیریت کند. تاکید می کنم باید آمارهای واهی در زندان ها از بین برود. واقعیت ها را شفاف اعلام کنید و البته در جهت رفع مشکلات زندان ها تمام هنرتان را بکار گیرید.

1400/09/04
13:49:53
0.0 / 5
577
تگهای خبر: خدمات , سازمان , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی