پیشرفت در نانوالکترونیک با نور فشرده

پیشرفت در نانوالکترونیک با نور فشرده به گزارش نیو وبلاگ محققان می گویند ˮنور فشردهˮ که نور را در یک نقطه در مقیاس نانو فشرده می کند، می تواند پیشرفت هایی را در حوزه نانوالکترونیک ایجاد نماید.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، تولید دستگاه ها در مقیاس نانو یک چیز است، اما مطالعه و بهبود آنها چیز دیگری است، چون که آن قدر کوچک هستند که نمی توانند نور کافی را جهت بررسی منعکس کنند. با این وجود، یک پیشرفت امکان دارد این امر را بزودی ممکن کند.
محققان دانشگاه "یو سی ریورساید"(UC Riverside) یک تکنولوژی جدید ساخته اند که نور لامپ تنگستن را در نقطه ای شش نانومتری در انتهای یک نانوسیم نقره فشرده می کند. این امر به دانشمندان این امکان را می دهد که به جای این که مجبور باشند به ارتعاشات مولکولی بسنده کنند، یک تصویر رنگی را در سطحی بی سابقه تولید کنند.
محققان و توسعه دهندگان این فناوری، یک ابزار موجود به نام "superfocusing" که برای اندازه گیری ارتعاشات استفاده می شود را برای تشخیص سیگنال ها در تمام طیف نور مرئی اصلاح کردند. نور در یک مسیر مخروطی مانند چراغ قوه حرکت می کند. هنگامی که نوک نانوسیم از روی یک جسم عبور می کند، سیستم، تاثیر آنرا بر شکل و رنگ پرتو همچون از راه یک طیف سنج ثبت می کند. با دو قطعه طیف سنج برای هر پیکسل شش نانومتری، محققان می توانند تصاویر رنگی از نانولوله های کربنی ایجاد کنند که در غیر این صورت خاکستری به نظر می رسند.
این قابلیت در فشرده سازی نور به خودی خود قابل توجه است، اما مخترعان آنرا دارای نقش مهمی در فناوری نانو می بینند. تولیدکنندگان نیمه هادی ها می توانند با استفاده از این تکنولوژی، نانومواد یکنواخت تری تولید کنند که راه خویش را به تراشه ها و سایر دستگاههای با بسته بندی متراکم باز کند.
"نور فشرده" همینطور می تواند درک بشر از نانوالکترونیک، اپتیک کوانتومی و سایر زمینه های علمی را که چنین وضوحی در آنها در دسترس نیست، بهبود بخشد.




منبع:

1400/09/08
11:21:54
0.0 / 5
520
تگهای خبر: الكترونیك , تكنولوژی , دانشگاه , دانشمند
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی