كولیوند در دیدار با رئیس دفتر كمیته بین المللی صلیب سرخ:

سیاست هلال احمر، توسعه تعاملات بین المللی و گسترش خدمات بشردوستانه است

سیاست هلال احمر، توسعه تعاملات بین المللی و گسترش خدمات بشردوستانه است نیو وبلاگ: رییس جمعیت هلال احمر ایران در دیدار با رییس دفتر نمایندگی کمیته بین ‍المللی صلیب سرخ در تهران، سیاست اصلی این جمعیت را توسعه ارتباطات و تعامل موثر با سایر جمعیت های ملی بمنظور گسترش خدمات انسان دوستانه اعلام نمود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر امروز یکشنبه، میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نو میلادی را تبریک گفت و از کمک های کمیته بین المللی صلیب سرخ به هلال احمر ایران قدردانی کرد.
کولیوند بر ضرورت ادامه همکاری سه جانبه میان هلال احمر ایران، فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی هلال احمر و صلیب سرخ و همین طور کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز اصرار کرد و اظهار داشت: باتوجه به اهداف و همکاری مشترکی که وجود دارد، می توان خیلی از خدمات بشردوستانه را موثرتر از گذشته ارائه داد.
توسعه صلح و دوستی با هدف ارتقای توانمندی جوامع در مقابل حوادث و بلایا
رئیس جمعیت هلال احمر یکی از برنامه های اصلی خودرا افزایش نظم و توسعه حضور داوطلبان و جوانان در خدمات و کارهای بشردوستانه هلال احمر عنوان نمود و اضافه کرد: سیاست هلال احمر ایران همچون سیاست کلی کشور، برقراری ارتباط و تعامل موثر با تمام کشورها به خصوص کشورهای همسایه است. برمبنای این سیاست، ما خواهان گسترش همکاری با سایر جمعیت های ملی و به دنبال صلح و دوستی و همکاریهای مشترک برای ارتقای آگاهی، توانمندی و تاب آوری جوامع در مقابل حوادث هستیم.
کولیوند به حضور پناهندگان افغانستانی بعنوان میهمان در کشور ایران نیز اشاره نمود و ضمن اعلام آمادگی برای انجام واکسیناسیون هم نوعان افغانستانی، اضافه کرد: تحقق کامل این امر مهم، تنها با کمک کمیته بین المللی صلیب سرخ و همفکری و همکاری گسترده تر این نهاد امکان پذیر خواهد بود.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اهداف مشترک و بشردوستانه هلال احمر، کمیته بین المللی صلیب سرخ و فدراسیون اشاره کرد: هم پناهندگان و هم تعدادی از مردم در نقاط محروم کشور و همین طور برخی مهاجران در مرزهای ایران با ترکیه و عراق، برای تامین اقلام زیستی خود به کمک های بشردوستانه نیاز دارند اما تحریم های ظالمانه آمریکا، ارائه خدمات به این نیازمندان چه از طرف هلال احمر ایران و چه ارگان ها و نهادهای بشردوستانه بین المللی را تحت تاثیر قرار داده است که می توان آنرا جنایت مقابل بشریت دانست. امید نیازمندان به نهادهای بشردوستانه همچون هلال احمر است و بهترین دیپلماسی، خدمت به مردم نیازمند است. امروز و باتوجه به افزایش تعداد محرومان و نیازمندان، لازم است کمک های خودرا نیز افزایش داده و توسعه ببخشیم.
تجربیات گرانبهای هلال احمر ایران در آستانه صد سالگی
کولیوند اظهار نمود: هلال احمر ایران در آستانه صدسالگی خدمت خود، از تجربیات و تخصص گرانبهایی در حوزه های مدیریت حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله، آموزش های امدادونجات و ارتقای سطح تاب آوری جوامع، توانبخشی، بهداشت و درمان، امور بین الملل و... برخوردارست و ما برای انتقال این تجارب و آموزش های خود به کشورهایی که نیاز داشته باشند آمادگی داریم. در سیل اخیر در کشور مالزی نیز خیلی از امدادگران و نجاتگران ما در قالب تیم های عملیاتی برای اعزام به این کشور و مشارکت در امدادرسانی به سیل زدگان اعلام آمادگی کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر با اعلان اینکه هلال احمر ایران در حوزه مقابله با ویروس کووید 19 نیز در کنار نهادهای بهداشتی، ظرفیت و تجربه بسیار ارزشمندی کسب کرده است، اضافه کرد: در بیماریابی، مراقبت و پشتیبانی از بیماران، نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، واکسیناسیون عمومی جامعه و... می توانیم تجربیات خودرا با کشورهایی که نیاز داشته باشند به اشتراک بگذاریم.
رسالت ما، پشتیبانی از زندگی و سلامت نیازمندان است
یوهانس بروئر رییس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران نیز در این دیدار رسالت نهادهای بشردوستانه را پشتیبانی از زندگی و سلامت انسان های نیازمند عنوان نمود و اضافه کرد: هلال احمر ایران از جمعیت های ملی توانمند بوده و ما تلاش داریم تا تجربیات این جمعیت به سایر جمعیت ‎های ملی منتقل شود، همچنان که خود نیز مایل به استفاده و آموختن این تجربیات هستیم.
وی به کمک های کمیته برای انجام واکسیناسیون مهاجران کشور افغانستان نیز اشاره و اصرار کرد که ایرانیها انسان های میهمان نوازی هستند و تاریخ، گواه این مدعاست. هدف ما کمک رسانی به افراد و مهاجران نیازمند با همکاری و همراهی هلال احمر ایران بوده و این کمک ها در سالهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.
وی همین طور با تاکید بر این که تحریم ها روی کمک های بشردوستانه به نیازمندان تاثیر منفی داشته است، اضافه کرد: تحریم های ایران ابعاد گسترده ای دارد و تلاش ما این است که برای حل این تحریم ها در امتداد کمک به نیازمندان، اقدام نماییم.



منبع:

1400/10/05
23:26:02
0.0 / 5
501
تگهای خبر: تحریم , خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی