هشدار و آماده باش مدیریت بحران کرمان برای بارش های آخر هفته

هشدار و آماده باش مدیریت بحران کرمان برای بارش های آخر هفته نیو وبلاگ: ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ضمن اعلام شروع فعالیت سامانه بارشی قوی از بعدازظهر چهارشنبه هفته جاری در این استان اصرار کرد که همه متولیان باید برای جلوگیری از آبگرفتگی یا بروز خسارت های ناشی از سیلاب در آماده باش قرار گیرند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا مجید سعیدی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در شهرستان بم برگزار شد اظهارداشت: طبق اخطار هواشناسی در خصوص شکل گیری سامانه بارشی در استان طی هفته جاری این سامانه از مناطق جنوبی و غربی وارد استان خواهد شد و بتدریج کل استان را فرا خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: در استان کرمان تا ۱۳ دیماه (دوشنبه هفته آینده) شاهد بارش های متناوب خواهیم بود و بارش ها در ارتفاعات به شکل برف پیشبینی شده است.
به گفته این مسئول بیشترین شدت بارش برای مناطق جنوبی استان پیشبینی شده است.
آمادگی برای رفع آبگرفتگی
سعیدی ضمن تاکید بر لزوم آمادگی فرمانداری ها، شهرداری ها و ستادهای مدیریت بحران شهرستانی خاطرنشان کرد: شهرداران سطح استان تدابیر لازم را در رفع آبگرفتگی معابر انجام دهند.
وی اظهار داشت: فرمانداران باید دهیاری ها را ملزم کنند و ماشین آلات خویش را فراخوان دهند و به روستاها برگشت داده شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان بیان نمود: بازدید توسط راهداری ها از تمامی پل ها و مسیل ها باید صورت گیرد، همینطور کنترل و مدیریت انرژی در این ایام از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
سعیدی بیان نمود: از آنجائیکه این بارش در استانهای همجوار مانند فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان هم دیده شده و شدت بسیار بالایی دارد بنابراین هم استانی ها از سفر به این مناطق هم به شکل جدی بپرهیزند تا حداقل تردد در جاده ها را شاهد باشیم.
۱۱ کشته سیلاب از آغاز سال و لزوم اطلاع رسانی
وی خاطرنشان کرد: از آغاز سالجاری ۱۱ جانباخته در وقوع سیلاب را در استان شاهد بوده ایم بنابراین باید اطلاع رسانی ها توسط صداسیما و رسانه های جمعی بیشتر و هشدارها و آگاهی بخشی به هم استانی ها صورت گیرد.
سعیدی افزود: از سال قبل در استان کرمان نهضت لایروبی رودخانه ها به همت معاونت عمرانی استانداری و با کمک نهادهای متولی انجام شده که در این حوزه ۱۳۰ کیلومتر از رودخانه های اولویت دار و اصلی استان لایروبی شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان ضمن اشاره به این که ۲۴ کیلومتر مسیر حفاظتی اطراف روستاهای اولویت دار و در راه سیلاب استان بوجود آمده بیان نمود: تلاش شده تاب آوری این روستاها را با این کار بالا ببریم.
مراقبت از محصولات کشاورزی
به قول او همینطور حفظ محصولات کشاورزی اهمیت بسیار بالایی دارد و سفارش می شود جهاد کشاورزی سفارش های لازم را به جامعه هدف خود داشته باشد.


منبع:

1400/10/06
10:38:30
0.0 / 5
557
تگهای خبر: سازمان , محصولات , هارد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی