ماهی ها با استفاده از صدای خود ارتباط برقرار می کنند!

ماهی ها با استفاده از صدای خود ارتباط برقرار می کنند! به گزارش نیو وبلاگ پژوهش جدیدی که در ˮدانشگاه کرنلˮ انجام شده است، نشان داده است که بیشتر ماهی ها با استفاده از صدای خود، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، یک پژوهش جدید نشان داده است که حدودا دو سوم از همه گونه های ماهی احیانا از صدا برای برقراری ارتباط استفاده می نمایند.
دانشمندان در این پژوهش که در "دانشگاه کرنل"(Cornell University) و به سرپرستی "آرون رایس"(Aaron Rice)، پژوهشگر این دانشگاه انجام شده است، گروهی از ماهی ها معروف به "پرتوبالگان"(Ray-finned fishes) را بررسی کردند. این ماهی ها، ۹۹ درصد از همه ماهی های شناخته شده را می سازند و همان گونه که از نام آنها پیداست، باله های آنها به شکل شبکه های پوستی است که توسط خارهای استخوانی پشتیبانی می شوند.
این گروه پژوهشی، مقالات موجود در مورد صدای ماهی ها، ضبط صداها و ارجاع به چنین صداهایی را در پژوهش های قرن نوزدهم و قبل از اختراع هیدروفون بررسی کردند. نکته مهم این است که آنها آناتومی پرتوبالگان متعدد را هم مورد بررسی قرار دادند تا ببینند کدام ماهی ها، خصوصیت هایی شبیه به ماهی هایی دارند که به صدای خود معروف هستند.
در نهایت مشخص شد که ۱۷۵ خانواده از پرتوبالگان که حدود دو سوم از کل ماهی ها را می سازند، با صدا ارتباط برقرار می کنند یا به نظر می آید که این کار را انجام می دهند. همان گونه که در مورد بیشتر حیوانات صدق می کند، بیشتر پیام ها حول محور جذب جفت، حفاظت از منابع غذایی و قلمروها یا اعلام مکان آنها هستند.
رایس اظهار داشت: این نتایج، ارتباط صوتی را به گروههای بیشتری نسبت به آنچه تاکنون تصور می کردیم، مرتبط می کنند؛ گروه هایی که هوا را تنفس می کنند، پرواز می کنند و همه چیز را می خورند. در این مرحله، هیچ چیز در مورد ماهی ها و صداهایی که می توانند تولید کنند، من را شگفت زده نمی کند.
این پژوهش، در مجله "Ichthyology & Herpetology" به چاپ رسید.




منبع:

1400/11/09
23:20:58
0.0 / 5
423
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه , دانشمند
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی