هوش مصنوعی زمان انتظار پشت چراغ راهنمایی را می کاهد
پژوهشگران می خواهند با بهره گیری از هوش مصنوعی مدت زمان انتظار پشت چراغ راهنمایی و رانندگی را کاهش دهند.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیواطلس، چراغ های راهنمایی بطور معمول بر طبق قوانین از پیش تعیین شده و حلقه های القایی تعبیه شده در جاده ها تغییر رنگ می دهند. بر طبق تحقیقات جدید، استفاده از هوش مصنوعی در این چراغ ها می تواند جریان حرکت ماشین ها را سریع تر و روان تر کند.
این مطالعه بعنوان قسمتی از پروژه "KI۴LSA" آلمان انجام گرفته است و بودجه آن توسط وزارت فدرال حمل و نقل و زیرساخت های دیجیتال آلمان و چندین شرکای دیگر تامین شده است.
یکی از این شرکا موسسه الکترونیک نوری جامعه فرانهوفر است که بتازگی دوربین هایی با وضوح بالا و سنسورهای راداری در یک تقاطع شلوغ که با چراغ راهنمایی کنترل می شود در شهر لمگو(Lemgo) نصب کرده است.
در طول زمان، این سیستم تعداد خودروهایی که پشت چراغ منتظر بودند، مدت زمانی که هر خودرو باید منتظر می ماند و متوسط سرعت عبور هر خودرو از تقاطع را ثبت نمود. از این داده ها برای آموزش یک الگوریتم کامپیوتری مبتنی بر یادگیری ماشینی استفاده شد.
این الگوریتم بطور مجازی الگوهای مختلف تغییر رنگ چراغ را آزمایش کرد تا دریابد کدام یک عملکرد بهتری در کاهش زمان انتظار خودرو ها پشت چراغ دارد.
بر طبق شبیه سازی های کامپیوتری، بهترین الگوی مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به بهبود جریان ترافیک بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است.
پژوهشگران اذعان دارند که شبیه سازی ها ممکنست بطور کامل با شرایط زندگی واقعی مطابقت نداشته باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، این الگوریتم ها روی چراغ های راهنمایی واقعی در تقاطع ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت و ممکنست بر طبق یافته های پژوهشگران تطبیق داده شود.
در پروژه "KI۴PED" جامعه فرانهوفر و سایر شرکا قصد دارند تا علاوه بر کاهش زمان انتظار، زمان عبور عابران را بهبود بخشند. از سنسورهای لیدار (LiDAR) نیز برای ارزیابی سرعت راه رفتن عابرین پیاده استفاده خواهد شد و اطمینان حاصل می شود که عابرین فرصت مناسب برای عبور ایمن از خیابان در اختیار دارند.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب