کاهش هزینه قبوض با کمک ماهواره ها!

کاهش هزینه قبوض با کمک ماهواره ها! به گزارش نیو وبلاگ مقرر است ناوگانی از ماهواره های سنسور حرارتی ساخت بریتانیا به مدار زمین پرتاب شوند تا ساختمان هایی که عایق مناسبی ندارند را در سرتاسر زمین مشخص کنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، هفت کاوشگر تصویربرداری حرارتی درحال ساخت در گیلدفورد هستند و مقرر است نقش مهمی در مقابله با گرمایش جهانی ایفا کنند. این کاوشگرها نشان می دهند که چطور می توان منازل، ادارات و شهرها را برای بهبود مصرف انرژی بهنیه کرد.
این هفته شرکت فضایی بریتانیایی "Satellite Vu" از نخستین ماهواره های سنسور حرارتی خود رونمایی می نماید که مقرر است سوار بر موشک فالکون ۹ سال آینده به فضا بروند.
شش کاوشگر دیگر هم طی دو تا سه سال آینده در مدار قرار خواهند گرفت. امکان دارد بعضی از آنها از پایگاه های فضایی که حالا در کورنوال، شتلند، شمال اسکاتلند و سایر بخش های بریتانیا درحال ساخت هستند، به فضا پرتاب شوند.
هدف برنامه "Satellite Vu" ایجاد ناوگانی از کاوشگرها است که می توانند به صورت مداوم و به صورت جهانی گرمای انتشار یافته از ساختمان ها را اندازه گیری کنند.
این امر با استفاده از آشکارسازی های مادون قرمز ممکن می شود و نشان داده است که ساختمان ها در چه بخش هایی دارای نشتی مقادیر قابل توجه انرژی هستند و کدام ساختمان ها انرژی را هدر می دهند.
"آنتونی بیکر"(Anthony Baker)، مدیر اجرایی شرکت "Satellite Vu" می گوید: ماهواره های ما به دوربین های مادون قرمز منحصر به فردی مجهز می شوند که می توانند انتشار گرما را از هر ساختمانی روی کره زمین اندازه گیری کنند.
هم اکنون فقط میتوان بررسی های گسترده ای از گرمای انتشار یافته در یک محله انجام داد. ماهواره های ما دارای آشکارسازهایی با وضوح بالا خواهند بود که به آنها امکان مطالعه ساختمان ها به صورت واحد و همینطور گرمای هدر رفته از آنها را می دهد.
وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت آن است که خیلی از مردم می خواهند به مرحله ای برسند که انتشار خالص گازهای گلخانه ای را به صفر برسانیم. با این وجود آنها نه تنها در تولید انرژی پاک بلکه حتی در پیشگیری از هدررفت گرما با مشکلاتی مواجهند.
ما داده هایی عرضه خواهیم کرد که به شرکت ها، دولت ها و مقامات محلی در سرتاسر جهان نشان داده است که در چه مواردی باید اقدامات صورت گیرد و چطور می توان مصرف انرژی و به دنبال آن هزینه پرداختی برای انرژی را کم کرد.
این شرکت برای تأمین مالی برنامه خود، ۲۰ میلیون پوند سرمایه گذاری خطرپذیر انجام داده است و از آژانس فضایی بریتانیا و اروپا کمک مالی دریافت کرده است.
این شرکت انتظار دارد که با فروش داده های خود به سازمان ها و شرکت هایی که به دنبال راهی برای کاهش مصرف انرژی و هزینه های خود هستند و با افزایش فشار بر کشورها برای کاهش انتشار کربن در آمد کسب کند.
کاوشگری که این نظارت را انجام خواهد توسط شرکت "Surrey Satellite Technology Limited" که در گیلدفورد مستفر است ایجاد می شود.
بیکر می گوید این داده ها کاربردهای گسترده ای خواهد داشت. آنها می توانند به کاهش تأثیر "جزایر حرارتی"(heat islands) در شهرها که به علت وجود مواد متراکم مانند بتن و فلز بیشتر از مناطق روستایی اطراف گرم می شوند، کمک کنند.
علاوه بر آن این داده ها می توانند به نظارت بر آلودگی رودخانه ها توسط کارخانه ها، کاهش هزینه قبوض، ارزیابی وضعیت صفحات خورشیدی و آتشسوزی در زمینهای گسترده کمک کنند. این شرکت هنوز نامی برای برنامه ای ماهواره ای خود در نظر نگرفته است.




منبع:

1400/12/03
12:52:13
0.0 / 5
445
تگهای خبر: جهان , دوربین , سازمان , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی