بستر رود دره فرحزاد در منطقه ۵ تهران آزادسازی شد

بستر رود دره فرحزاد در منطقه ۵ تهران آزادسازی شد به گزارش نیو وبلاگ شهردار منطقه پنج تهران از تخریب 16 رستوران از 18 رستوران حاشیه رود دره فرحزاد آگاهی داد و اظهار داشت: تمامی مسیر این رود دره در منطقه پنج آزاد شده و دو رستوران باقیمانده مربوط به منطقه دو تهران است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی شریفی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح های افتتاح شده منطقه پنج شهرداری تهران، گفت: در نیمه دی ماه با کمک پلیس و دستگاه قضایی این مسیر از وجود معتادان متجاهر پاکسازی و ایمن سازی شد.
وی با اعلان اینکه وضعیت فعلی این دره با وضعیت گذشته، متفاوت می باشد، اضافه کرد: گام بعدی، باز شدن دسترسی به دره فرحزاد بود که اقدامات درباره رستوران ها و ساختمان های بستر رودخانه، اواخر بهمن انجام شد و تخریب دو پلاک به علت سکونت در منطقه دو فعلا متوقف شده است.
شهردار منطقه پنج افزود: طراحی راه اندازی مسیر جاده انجام شد و جانمایی محل استقرار پلیس و جانمایی راه اندازی ۵۰ برج نوری در آن صورت گرفته تا منطقه فرحزاد تبدیل به یک اکو پارک شود و حتی حفظ مالکیت باغ های متعلق به مردم و حفظ وضعیت موجود آن در نظر گرفته شده است.
وی اشاره کرد: عملیات اجرائی این طرح در ابتدای سال آینده انجام و تا شهریور ۱۴۰۱ قسمتی از این بوستان تقدیم مردم می شود.
افتتاح چند طرح در نیمه شعبان
شریفی درباب چند طرح قابل افتتاح در نیمه شعبان هم اظهار داشت: مجموعه ورزشی کن، سرای محله اکباتان، پلازای شمال مترو صادقیه، چند هزار متر راه اندازی پیاده راه و مسیر دوچرخه و چند بوستان محلی همچون طرح هایی است که با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی در نیمه شعبان افتتاح می شود.
وی با اعلان اینکه منطقه پنج به علت وسعت زیاد، طرح های نیمه تمام زیادی دارد، اشاره کرد: ۵۶ طرح در دهه فجر راه اندازی شد که اعتبار آن بیش از ۱۶۹ میلیارد تومان بود؛ همین طور در عید سعید فطر نیز تعدادی دیگر از این طرح ها با اعتباری در حدود ۴۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.
شهردار منطقه پنج همین طور درباره نارضایتی اهالی محله کن از وضعیت این محدوده نیز توضیح داد: تا وقتی که طرح تفصیلی کن را شهرسازانی طراحی نمایند که پیوست اجتماعی برای آن نداشته باشند، همین اتفاق و نارضایتی ادامه خواهد داشت.
وی افزود: از اعضای شورای عالی شهرسازی تقاضا داریم در محله کن قدم بزنند و شرایط واقعی و رها شدگی باغات کن را رصد کنند؛ بطورمثال در این طرح آمده که در بهترین حالت املاک تا سه طبقه بسازند، در صورتیکه این کار اقتصادی نیست؛ همین طور در پهنه هایی ساخت در عرصه زیر ۲ هزار متر ممنوعست و در بعضی از این نقطه ها میزان تراکم پایین است و نمی توانیم به علت این مشکلات پروانه بدهیم به همین خاطر نیاز به توجه جدی به مسأله کن احساس می شود.


شریفی افزود: از ایرادهای طرح تفصیلی کن این است که کمیته صیانت از باغات کن تشکیل شده که متولی صدور مجوز در آنست و این کمیته ۱۳ عضو دارد و البته ایراد شکلی و ابهام دارد. معین نیست که چه نهادی باید این کمیته را تشکیل دهد.
وی تصریح کرد: شهرداری تهران موظف است که طرح تفصیلی را با مسئولیت خود اجرا نماید و در صدور پروانه همه ظرفیت های آن ملک دیده شده و روند صدور پروانه بدون کمترین دخالت نیروی انسانی انجام می شود؛ در صورتیکه این کمیته ۱۳ عضو دارد که اگر یک نفر مخالفت کند کل صدور پروانه متوقف می شود.
به گفته شریفی در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی برخی اشکالات را بیان کردیم و آنها اعلام نمودند که برخی موارد را به آنها ارائه دهیم تا این مساله وارد پروسه اصلاح شود؛ امیدواریم بسته پیشنهادی برای اصلاح ضوابط موجود را به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه دهیم تا کن از این بن بست بیرون رود.
بهره برداری از مجموعه شهربانو در تابستان سال آینده
همچنین معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه پنج تهران نیز در این بازدید اظهار داشت: عملیات راه اندازی مجموعه تفریحی و ورزشی ویژه بانوان شهربانو در محله شهران در دست اجرا است که این مجموعه تابستان سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
محمدباقر اسدی اضافه کرد: بهسازی استخر، تازه ترین سیستم های تصفیه و اضافه کردن سالن بدنسازی و استخر روباز آن در حال انجام می باشد که اعتبار این طرح ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.
وی افزود: ورزشگاه کن دیگر طرح درحال ساخت منطقه پنج است که سرانه ورزشی منطقه را ارتقا می دهد؛ این طرح دارای سوله ای به مساحت ۷۶۰ متر، زمین فوتبال، ساختمان اداری و رختکن است که این موارد انجام شده است.
به گفته اسدی، این طرح با اعتباری در حدود ۶ میلیارد تومان تا حالا پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و اواسط فصل بهار سال آینده آماده بهره برداری می شود.
وی سرای محله اکباتان را دیگر طرح مهم در دست راه اندازی منطقه پنج اعلام نمود و اظهار داشت: سرای محله اکباتان که از قبل به وجود آمده بود به دلیلهای گوناگون کیفیت لازم را از لحاظ بهره برداری و ایمنی نداشته، بدین سبب بازسازی و تکمیل آن در حال انجام می باشد.
به گفته معاون عمرانی شهرداری منطقه پنج، این سرای محله که اعتبار آن حدود سه میلیارد تومان است، تا حالا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، منطقه پنج شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در شمال و شمال غرب کلان شهر تهران واقع شده است.
این منطقه از شمال به رشته کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و منطقه دو شهر تهران در مجاورت طرشت و ستارخان و مرزداران و شهرک غرب و سعادت آباد و از غرب به منطقه ۲۲ شهر تهران، استادیوم آزادی محدود است و به بزرگراه های همت و حکیم و آبشناسان و باکری و ستاری و شیخ فضل الله نوری و لشگری و اشرفی اصفهانی و جناح دسترسی دارد.
پونک، شهران، آریاشهر، مهران، فرحزاد، شهرزیبا، جنت آباد، باغ فیض، سردار جنگل، کن و سولقان، شهرک آپادانا، شهرک اکباتان و اشرفی اصفهانی از محله های معروف واقع در منطقه پنج تهران است.


منبع:

1400/12/04
20:55:03
0.0 / 5
427
تگهای خبر: اقتصاد , سیستم , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی