معاون عملیات ترافیكی پلیس راهور:

طرح های ترافیک نوروزی از 24 اسفند شروع می شود

طرح های ترافیک نوروزی از 24 اسفند شروع می شود به گزارش نیو وبلاگ معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور اظهار داشت: پیشنهاد پلیس برای زمان اجرای طرح ترافیک نوروزی از ۲۴ اسفند تا آخر ۱۴ فروردین است همینطور همه عملیات های عمرانی از ۲۰ اسفندماه متوقف می شود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا، سرهنگ داود قاسمیان روز یکشنبه در نشست کمیته هماهنگی اجرای طرح های ترافیکی ویژه نوروز ۱۴۰۱، با یادآوری این که تعطیلات آخر سال و نوروزی سال جاری با عنایت به کاهش محدودیت های ستاد کرونا و اعیاد نیمه شعبان، پنجشنبه آخر سال و پیش رو بودن ماه مبارک رمضان متفاوت تر از سالهای گذشته خواهد بود، اضافه کرد: این مناسبت ها و وضع موجود، سفرها و الگوی سفر را تغییر داده اند که با افزایش سفر احتیاج به تمهیدات متناسب با وضع موجود ضروریست.
افزایش ۵۰ درصدی تردد پیشبینی می شود
وی افزود: ۶۶ هزار نیروهای خودرویی و موتوری در سال ۱۴۰۰ به تسهیل ترافیک و امدادرسانی در همه نقاط کشور مشغول بودند که با عنایت به حجم و افزایش سفر سال جاری افزایش نسبی این نیروها را خواهیم داشت.
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۳ میلیون تردد رقم خورد و این نرخ در سال ۹۹ به ۱۶ میلیون تردد رسید اما در سال ۱۴۰۰ با عنایت به وضعیت کرونا که کمتر شده بود ۳۶ میلیون تردد داشتیم و در سال ۱۴۰۱ با عنایت به کنترل ترددها به صورت هوشمند با سه دز واکسن، پیشبینی می شود افزایش تردد را تا سقف ۵۰ درصد شاهد باشیم.
قاسمیان خاطرنشان کرد: محورهایی که پارسال تردد آنها بیشتر بود شامل محورهای تهران- مشهد، تهران -تبریز، تهران -شیراز، تهران- اهواز، تهران- بندرعباس، تهران- کرمانشاه و تهران- قم با ۲۴۵ درصد افزایش بوده است.
وی درباره استانهای دارای بیشترین افزایش و کمترین افزایش تردد اظهار داشت: بیشترین افزایش تردد در استانهای یزد، اردبیل، مرکزی و قم و پایین ترین میزان تردد هم در استانهای کهکلیویه بویر احمر، خوزستان، ایلام و کرمان بوده است.
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور درباره تجزیه و تحلیل تصادفات درون و برون شهری اظهارداشت: در ۱۳۹۹ با عنایت به کاهش تردد ۵۳۴ فقره فوتی داشتیم اما در نوروز ۹۹ این رقم ۵۳۴ نفر و در سال ۱۴۰۰ این نرخ به ۹۹۹ نفر رسید که ۸۸ درصد افزایش تصادفات رقم خورده است.
وی درباره سهم انواع خودرو های درگیر در تصادفات اظهار داشت: سواری ۱۳۱ فقره، وانت بار ۱۷ فقره و موتور سیکلت ۲۲ و کامیون ۳۶ فقره بوده که سهم تقصیرهای منجر به تصادفات، انحراف به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه، تغییر مسیر ناگهانی، حرکت در خلاف جهت و عبور از محل ممنوع بود.
قاسمیان با اشاره به اینکه تصادفات بر حسب نوع در محورهای اصلی ۲۱۳۰ فقره بوده است، خاطرنشان کرد: ۵۹ درصد تصادفات در مسیرهای اصلی و مابقی در مسیرهای روستایی و فرعی و عابر رقم خورده است.
وی با تکیه بر این که ناوگان عمومی حمل مسافر در سال ۱۴۰۰ شاهد ۲۶ فقره تصادف مسافربری بود که نیم درصد تصادفات را به خود مختص کرده است، افزود: با این شرایط و با عنایت به راه اندازی کاروان راهیان نور در روزهای نوروز ضرورت نظارت و کنترل بیشتر می رود.
قاسمیان درباره نقاط حادثه خیز تصریح کرد: ۱۸۰۷ نقطه دارای تصادف داریم که در مجموع ۴۹۶ نقطه رفع اشکال شده است.
وی درباره تصادفات مهم سال ۱۳۹۹ خاطرنشان کرد: همانطور که اعلام گردید ۱۳ فقره تصادف مهمه بود که ۲۸ متوفی و ۲۳ مجروح داشت که در استانهای آذربایجان شرفی، آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، کرمان، کهکلیویه و بویراحمد. خراسان جنوبی و کرمانشاه رخ داد که بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت بود که بیشترین خودرو درگیر پراید و پژو بوده است همینطور در ۱۴۰۰ هم ۱۸ فقره تصادف منجر به ۵۰ فوتی داشتیم که در استانهای خراسان، خوزستان، اصفهان، بوشهر، تهران، کهگلیویه و بویراحمد بود و باز هم پراید و پژو بیشترین خودرو های درگیر بودند.
اقدامات ویژه طرح نوروز ۱۴۰۱
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا درباره اقدامات ویژه طرح نوروز ۱۴۰۱ اظهار داشت: برنامه ریزی و ابلاغ دستورهای هوشیاری برای مدیریت ترافیک برای عبور و مرور توام با کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات، برگزاری کمیته هماهنگی اجرای طرح نوروزی با سازمان های مرتبط، شناسایی نقاط پر تردد و پرتصادف و استقرار تیم های گشتی برای جلوگیری از گره های ترافیکی و تمرکز بر تخلفات حادثه خیز انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه این موارد با استفاده از ظرفیت صدا و سیما در استان ها و سازمان هواشناسی و سایر نهادها امکان پذیر است، اضافه کرد: پیشنهاد پلیس برای زمان اجرای این طرح از ۲۴ اسفند تا آخر ۱۴ فروردین است ضمن این که
برگزاری و توسعه ایستگاه های توقفی بخصوص در محور کویری پیشنهاد می شود.
قاسمیان خاطرنشان کرد: همه عملیات های عمرانی از ۲۰ اسفند تا ۲۱ فروردین متوقف می شود. همینطور ۱۰ کیلومتر کاهش سرعت مجاز تردد اتوبوس های مسافربری را خواهیم داشت.


منبع:

1400/12/08
11:37:34
0.0 / 5
505
تگهای خبر: سازمان , هارد , هوش , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی