غریب آبادی در دیدار با كمیسرعالی حقوق بشر:

تعیین گزارشگر ویژه برای ایران برپایه انگیزه سیاسی تعداد معدودی از کشورها است

تعیین گزارشگر ویژه برای ایران برپایه انگیزه سیاسی تعداد معدودی از کشورها است به گزارش نیو وبلاگ معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تعیین گزارشگر ویژه برای ایران بر مبنای منویات سیاسی تعداد معدودی از کشورها بعنوان ابزار فشار سیاسی تعیین می شود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی در حاشیه جلسه ۴۹ شورای حقوق بشر در ژنو با میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و گفت و گو کرد.
غریب آبادی اظهارداشت: گزارشگر تعیین شده برای ایران با گزارشات غیرواقعی خود، عملا تبدیل به ابزاری سیاسی شده و فراتر از همه قواعد حاکم بر کار گزارشگران حقوق بشر، وارد حیطه هایی شده است که اساسا با وظایف وی مغایرت دارد.
وی ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای حقوق بشر که برگرفته از قانون اساسی کشور و موازین دینی است، تصریح کرد که دولت جدید و قوه قضاییه اقدامات عملی و عینی مشخصی برای ارتقای حقوق بشر انجام داده و در دستور کار دارند و مصمم به پیشبرد آنها هستند.
دبیر ستاد حقوق بشر، مکانیسم بررسی دوره ای حقوق بشر کشورها با عنوان یو پی آر را بهترین روش برای ارتقای حقوق بشر کشورها دانست که بر مبنای آن، ایران علاوه بر عرضه گزارش خود در اجرای سفارش های حقوق بشری در سال ۲۰۲۰، به تازگی گزارش میاندوره ای هم در مورد پیشرفت های حقوق بشری ظرف یک سال و نیم گذشته تهیه کرده است که به نشست جاری شورای حقوق بشر عرضه خواهد نمود.
غریب آبادی در ادامه اظهار داشت: گزارشگر ویژه تبدیل به کانال انتشار اطلاعات غلط گروه های تروریستی شده است که دست آنها به خون ملت ایران آلوده است. این گروه تروریستی حالا در پایتخت های همانهایی که بانی قطعنامه تعیین گزارشگر هستند، آزادانه در رفت و آمد هستند و ضد ملت ایران فعالیت می نمایند.
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در این دیدار، طومار حاوی ۱۲۰۰۰ امضای مردمی صدمه دیده از اقدامات تروریستی منافقین ضد اعضای این گروهک تروریستی و اقدامات آنها را به کمیسر عالی حقوق بشر عرضه کرد و از وی خواست تا به جدیت به آن رسیدگی کند.
غریب آبادی تصریح کرد که این گروهک بیشتر از ۱۲ هزار مردم بی گناه را در ایران ترور کرده و همچنان ماهیت تروریستی خویش را حفظ نموده است اما متاسفانه آزادانه در اروپا و آمریکا تردد می کنند و عملیات های تروریستی خویش را برنامه ریزی و هدایت می کنند.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، کاظم غریب آبادی روز گذشته - دوشنبه نهم اسفند ماه - با حضور در نشست عالی رتبه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، مواضع ایران را در جمع اعضای این شورا شرح داد.


منبع:

1400/12/10
22:50:43
0.0 / 5
404
تگهای خبر: اطلاعات , سازمان , هارد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی