معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی كشور خبر داد:

اعلام جزییات افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی

اعلام جزییات افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی به گزارش نیو وبلاگ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان جزییات افزایش 20 درصدی مستمری معیشتی مددجویان بهزیستی در سال 1401 اظهار داشت: اگر سازمان هدفمندی یارانه ها، اعتبارات را از فروردین ماه بدهد، افزایش مستمری ها از همین ماه قابل پرداخت خواهد بود در غیراینصورت از اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.


سید مرتضی حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: درصورتی که مستمری معیشتی از اردیبهشت ماه اجرائی شود، مابه التفاوت آن پرداخت می شود چون افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان از شروع ۱۴۰۱ عملیاتی می شود.
وی اشاره کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در قالب ۲ میلیون یکصد هزار نفر از سازمان بهزیستی کشور، مستمری معیشتی دریافت می کنند اما تعداد کل مددجویان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار در قالب بیش از هفت میلیون نفر است.
حسینی تصریح کرد: با احتساب ۲۰ درصد افزایش مستمری معیشتی مددجویان، مبلغ پرداختی برای خانواده های یک نفره ماهانه ۴۲۰ هزار تومان، خانواده های ۲ نفره ماهانه ۶۰۰ هزار تومان، خانواده های ۳ نفره ماهانه ۸۴۰ هزار تومان، خانواده های چهار نفره ماهانه یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بالاتر ماهانه یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان خواهد بود.
۵ میلیون نفر پشت نوبتی دریافت مستمری معیشتی
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: نزدیک به ۵ میلیون نفر برابر با یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار پشت نوبتی معیشتی وجود دارد که تلاش داریم آنها را امسال وارد لیست مستمری بگیران نماییم که البته اولویت با معلولین خیلی شدید و شدید و دهک های پایین درآمدی است.
حسینی اضافه کرد: برای وارد کردن پشت نوبتی ها در لیست مستمری بگیران، اعتباراتی در بودجه در ۱۴۰۱ دیده شده است که اگر سازمان هدفمندی یارانه ها برمبنای یک دوازدهم بودجه به ما پرداخت کند پشت نوبتی ها را وارد لیست خواهیم کرد. قانون می گوید بودجه بهزیستی باید صد در صد پرداخت گردد و باید کل بودجه بصورت ماهانه تقسیم و یک دوازدهم ارائه شود تا ما بتوانیم مستمری پشت نوبتی ها را پرداخت نماییم.
وی افزود: مستمری های مختلف مانند حق نگهداری در منزل، حق پرستاری و حق مددکاری به مددجویان پرداخت می شود رقم آنها سالانه در هیات وزیران مصوب می شود. میزان رشد این مستمری ها امسال هنوز جمع بندی و اعلام نشده است.


منبع:

1401/01/20
13:04:10
0.0 / 5
346
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی