معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خبرداد:

توسعه خدمات توانبخشی هلال احمر با همکاری دانش بنیان ها

توسعه خدمات توانبخشی هلال احمر با همکاری دانش بنیان ها به گزارش نیو وبلاگ معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: درمان و توانبخشی یکی از کهن ترین فعالیتهای هلال احمر در تاریخ یکصد ساله این جمعیت است که توسعه این خدمات از سال قبل با همکاری شرکتهای دانش بنیان شروع شده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از جمعیت هلال احمر پیمان نامدار اظهار داشت: تا اواخر دهه ۵۰ شمسی ۱۵ هزار تخت بیمارستانی و نزدیک به ۶۰۰ مرکز درمانی تحت مدیریت هلال احمر بود و الان این معاونت بعنوان همکار و پشتیبان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی دارد تا در قالب بیانیه گام دوم انقلاب، به توسعه خدمات درمانی خود بخصوص برای اقشار کم برخوردار جامعه بپردازد.
وی اضافه کرد: هم اکنون جمعیت هلال احمر ۱۹۶ واحد توانبخشی، ۳۵ داروخانه فعال و ۳۴ مرکز درمانی از سطح بیمارستان تا درمانگاه در سرتاسر کشور دارد و درحال خدمت رسانی به هموطنان باکیفیت مطلوب و کمترین تعرفه است.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر بنا به نامگذاری سال جاری به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: در اداره کل توانبخشی از ماه ها قبل پژوهش های توسعه محور با مشارکت شرکتهای دانش بنیان شروع شده است که یک نمونه از آن مناسب سازی و شخصی سازی وسایل کمک حرکتی، بخصوص ساخت ویلچر است.
وی همینطور به فعالیت ۱۳ مرکز سلامت خارج از کشور اشاره نمود و اظهار داشت: اداره کل سلامت خارج از کشور که زیر مجموعه معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر است در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا خدمات بهداشت و درمان عرضه می کند و تنها جمعیت ملی در دنیا است که به شکل ثابت و با استقرار دائم در دیگر کشورها، به عرضه خدمات بشردوستانه می پردازد.


منبع:

1401/01/22
16:22:33
0.0 / 5
360
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی