اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی چه تذكراتی دادند؟

شهروندان برای پرداخت عوارض بلاتکلیف هستند

شهروندان برای پرداخت عوارض بلاتکلیف هستند نیو وبلاگ: اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ارائه تذکرات خود در صحن شورا پرداختند و درباره بلاتکلیفی شهروندان برای پرداخت عوارض، قطع و جابه جایی درختان در فصل نامناسب و برخی موضوعات دیگر تذکر دادند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، سوده نجفی عضو شورای شهر تهران روز سه شنبه در پنجاه و نهمین جلسه شورا، نسبت به ریشه کن کردن درختان سبز منطقه ۱۷ تهران به بهانه راه اندازی زیرگذر خیابان متین به برادران مقدم، تذکر داد.
وی اظهار نمود: بر مبنای شواهد میدانی از ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ درختان سبز ۲ لاین شمالی و جنوبی راه آهن تهران-اهواز در منطقه۱۷ به بهانه راه اندازی زیر گذر توسط شهرداری منطقه به صورت کاملا غیر اصولی با استفاده از جرثقیل و به صورت شبانه ریشه کن شده است.
نجفی افزود: همینطور در پاسخ به اعتراض مردم به این اقدام ضد محیط زیستی، عنوان شده که درختان این پروژه با هدف جابه جایی ریشه کن شده است.
عضو شورای شهر اظهار داشت: بر مبنای ویدیوهای دریافتی و مطالبه عمومی شکل گرفته در رسانه های محلی، درختان دارای برگ سبز بوده و شبانه بدون در نظر گرفتن حداقل استاندارد برای برداشت، مبادرت به ریشه کن کردن بیشتر از ۹۰ درخت شده است.
نجفی تصریح کرد: سرانه پایین فضای در این منطقه پایین است و مردم منطقه از شورای شهر انتظار دارند در صورت قصور فرد یا افرادی در این اقدام ضد محیط زیستی، با خاطیان برخورد شده و به اندازه صدمه شکل گرفته، درختان سبز جایگزین در همان منطقه غرس شود.
شهروندان برای پرداخت عوارض بلاتکلیف هستند
سید احمد علوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران هم با عرضه تذکری نسبت به فیش های عوارض شهرسازی که در اسفندماه صادر شده واکنش نشان داد و اظهار داشت: در این فیش ها هم مهلت ۴۰ روزه برای پرداخت درج شده و هم تاریخ ۲۸ اسفند بعنوان اعتبار فیش اعلام شده است.
وی این دو زمان را باعث بلا تکلیف شهروندان دانست و اظهار داشت: لازم است در این خصوص شهرداری تهران لایحه ای را آماده کند یا کمیسیون معماری و شهرسازی با قید دو فوریت طرحی را آماده کند تا منافع مردم تامین گردد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به بلا تکلیف اماکن ورزشی و بهره برداری از آنها هم تذکر داد و عنوان کرد: اعتبار مالی لازم برای مناطق در نظر گرفته شده است اما برخی نگاه ها در سازمان ورزش و همینطور مصوبات پیش از این مدیریت شهری سبب شده است تا از این اماکن بهره برداری نشود.
تشکر از سپاه برای اختصاص ۸ هزار بستع غذایی برای پاکبانان
مهدی عباسی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران هم برای اختصاص ۸ هزار بسته غذایی برای پاکبانان از سپاه پاسداران و فرمانده سپاه تهران تشکر کرد.
وی درباره قطع درختان در منطقه یک تهران هم اظهار داشت: آیا در کمیسیون ماده ۷ که متولی و مسئولیت اجازه جابجایی درختان را دارد این مورد مطرح گردیده است یا خیر؟
عباسی با اشاره به اینکه من نماینده شورای شهر در کمیسیون ماده ۷ هستم، اظهار داشت: به هیچ وجه در این کمیسیون تقاضای شهرداری برای جابجایی درختان مطرح نشده است.
وی اضافه کرد: اگر مطرح می شد اساسا رای ما منوط به جابجایی درختان را از فصل مناسب بوده است.
به گفته وی شهردار منطقه اجازه ندارد و راسا و خود سرانه اقدامی را انجام دهد و باید از مراجع ذیصلاح مجوز بگیرد، اظهار داشت: از شهرداری می خواهم به قانون پابند باشند.
این عضو شورای شهر تهران درباره فیش های عوارض هم اظهار داشت: در افزایش عوارض در سال ۱۴۰۱ تهران را به ۵ بلوک دارایی تقسیم بندی کردیم و افزایش عوارض برای بلوک پنجم نداشتیم و در بلوک سه و چهار هم حداقل عوارض را داریم.
عباسی افزود: در مناطق شمالی و بلوک یک و دو افزایش را داشتیم تا بتوانیم جلو تخلفات ساختمانی را بگیریم.
وی با اشاره به اینکه شهرداری باید قانون را اعمال نماید، اظهار داشت: شهرداری در بحث عوارض بر مبنای مصوبه شورای شهر عمل می کند.
عباسی همینطور به مبحث پل های عابر پیاده تذکر داد و اضافه کرد: قانون اجبار شهرداری تهران به ایمن سازی شهروندان از پلهای عابر پیاده تصویب شده است که شهرداری باید پایند باشد.
عضو شورای شهر تهران از هیات رئیسه خواست این مصوبه را بعنوان یادآوری و تذکر به شهرداری تهران ارسال کند
تمام پل های مکانیزه عابر پیاده تا آخر بهار به چرخه خدمات دهی باز می گردد
مهدی بابایی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران هم درباره مبحث خراب بودن پل های عابر پیاده مکانیزه توضیح داد و اظهار داشت: پل های مکانیزه با وضعیت نامناسب تحویل سازمان زیباسازی شده است.
وی اضافه کرد: ۵۰۲ یونیت تحویل سازمان زیباسازی شده و از این تعداد ۲۵۰ یونیت به علت نقص فنی خاموش بوده و بدین سان با ترک فعل مواجه بوده ایم.
بابایی با اشاره به اینکه طیف زیادی از پل های مکانیزه فعال، ناایمن است، اظهار داشت: هم اکنون ۲۵۰ یونیت دارای نقص فنی، ۱۰۰ یونیت بازسازی شده و ۱۵۰ یونیت دیگر هم باقی مانده است.
وی افزود: قول گرفتیم تا آخر بهار ۱۰۰% پلهای مکانیزه عابر پیاده به چرخه خدمات دهی بازگردد.
پرویز سروری نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران هم با انتقاد از خاموش بودن این پلها اظهار داشت: ایران از نظر پیشرفت در صنعت موشکی در رده های اول جهان قرار گرفته و تأمین قطعات پل ها در مقابل صنعت موشکی، پیچیده نیست.
وی افزود: با استفاده از توان شرکتهای دانشگاهی ودانش بنیان می توانیم بزودی از این وضعیت عبور نماییم و مردم از این پل ها بهره مند شوند.



منبع:

1401/01/30
12:38:36
0.0 / 5
306
تگهای خبر: پروژه , جهان , خدمات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی