بازیابی حرکات دست بعد از سکته مغزی با یک دستگاه جدید

بازیابی حرکات دست بعد از سکته مغزی با یک دستگاه جدید نیو وبلاگ: هنگامی که فردی بر اثر سکته مغزی یا لطمه مغزی فلج می شود، بخش عمده ای از بهبودی او متکی به هدایت فیزیکی اندام لطمه دیده است تا مغز بتواند حرکات از دست رفته را بازیابی کند و آنها را باردیگر بیاموزد. یک اسکلت خارجی جدید دقیقاً این کار را برای دست انجام می دهد و بیماران می توانند از آن در خانه خود استفاده کنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیواطلس، این دستگاه که "Emovo Grasp" نام دارد، توسط استارتاپ سوئیسی "Emovo Care" که وابسته به موسسه تحقیقاتی "اکول پلی تکنیک فدرال لوزان" (EPFL) است، تولید می شود.
این دستگاه دارای دو کابل متحرک است که هر کدام در یک غلاف جداگانه قرار گرفته اند و بعنوان تاندون های مصنوعی عمل می کنند. آنها پشت دست فرد لطمه دیده قرار می گیرند و بوسیله حلقه های سیلیکونی به انگشتان اشاره و میانی فرد متصل می شوند.
زمانی که کاربر می خواهد گرفتن یک شیء را تمرین کند، کافی است یک دکمه را روی یک کنترل ازراه دور فشار دهد تا دستگاه کابل ها رو به جلو هدایت کند. این کار موجب می شود که انگشتان کاربر دور جسم قرار بگیرند. از آن جا که کف دست و سر انگشتان پوشیده نشده و با جسم تماس مستقیم دارد، فرد می تواند شیء و میزان فشاری که به آن وارد میکند را حس کند. این فشار را می توان بوسیله کنترل دستگاه تعدیل کرد.


هنگامی که فرد تشخیص داد که به خوبی شئ را گرفته است، دستگاه را متوقف می کند و تاندون های مصنوعی و انگشتان خودرا سر جای خود نگه می دارد. کاربران می توانند بلند کردن اجسام و گذاشتن باردیگر آنها را تمرین کنند. برای رها کردن جسم، کافی است دکمه دوم روی کنترل را فشار دهند تا دستگاه بصورت معکوس کار کند و این تاندون های مصنوعی به آرامی انگشتان را به سمت عقب بکشند.
این دستگاه هم اکنون مراحل کارآزمایی بالینی را می گذراند که در آن حدود ۳۰ بیمار مبتلا به لطمه مغزی در فرانسه، ایتالیا و اتریش شرکت دارند. یکی از این افراد مورد آزمایش قبلاً گزارش داده بود که بعد از هفت سال بی حرکتی کامل، تنها بعد از یک روز استفاده از این دستگاه، توانسته انگشت اشاره خودرا دو میلی متر حرکت دهد.
پژوهشگران درحال برنامه ریزی برای مطالعات بالینی بیشتری هستند. امید امی رود که "Emovo Grasp" از سال آینده بصورت تجاری در دسترس قرار گیرد.




منبع:

1401/02/22
23:09:13
0.0 / 5
354
تگهای خبر: بازی , پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی