شهردار تهران در قرار خدمت منطقه ۱۳،

کمبود پنج میدان میوه و تره بار رفع می شود

کمبود پنج میدان میوه و تره بار رفع می شود به گزارش نیو وبلاگ شهردار تهران ضمن اشاره به برخی مشکلات منطقه ۱۳ اظهار داشت: سال جاری کمبود پنج میدان میوه و تره بار در این منطقه رفع خواهد شد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در جریان دهمین قرار خدمتی خود در منطقه ۱۳ در نشست خود با نخبگان اظهار داشت: پنج میدان میوه و تره بار در منطقه ۱۳ کم داریم که سال جاری جبران می شود، در ارتباط با بوستان سرخه حصار هم طرح جامعی دنبال می شود که آنرا تبدیل به محیط فعال و زنده تری کند و همینطور ترمینال شرق منتقل می شود و چند درصدی از کار آن باقی مانده است.
وی اظهار نمود: خیابان ۱۷ شهریور تعیین تکلیف شده و مسیر گذشته ترمیم می شود، در بحث ساصد هم ۱۱ هکتار فضای سبز به منطقه اضافه می شود و قرار شده این محدوده ظرف سه ماه تحویل شهرداری شود همینطور برای دوشان تپه هم در تفاهم هستیم و خیابان پیروزی و دماوند باز خواهد شد.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تهران به جز هویت پایتختی، هویت دیگری ندارد اما ظرفیت های زیادی دارد برای ساختن شهر هم ضمن تشکر از کسانی که در دوره های گذشته زحمت کشیدند، احتیاج به کمک داریم و ما در مدیریت شهر روحیه استغنا نداریم و احساس نیاز برای کمک دیگران می نماییم.
وی اضافه کرد: ظرفیت های دانشی و فناوری شهر بالا است و تلاش می نماییم این هویت را به دست اهل دانش برجسته نماییم. هویت دیگر در مجموعه شهر هویت فرهنگی است که یک سبک زندگی در شهر بوجود می آورد و آن به وسیله ایجاد زمینه همبستگی و تعلقات محلی انجام می شود. هویت بعدی هویت تلاش، کوشش، سازندگی و کار اقتصادی می باشد، در واقع هویت اقتصادی هم برای ما موضوعیت دارد.
زاکانی با اشاره به اینکه توجه به حوزه ورزش، سلامت، رفاه و آرامش در شهر از دیگر موارد مهم می باشد، افزود: تحت عنوان مدیریت مشارکتی در شهر، توجه ما معطوف به این است که با یادآوری هویت گذشته در محلات، احیای آنها را به دست مردم و موثرین جامعه دنبال نماییم تا شهری مولد و شکوفا داشته باشیم.
شهردار تهران همینطور اظهار داشت: باید ظرفیت های تهران در ابعاد مختلف به ظهور و بروز برسد و تأمین کننده نیازهای مردم تهران باشیم. مدیریت شهری باید خودش را وقف خدمت به مردم و ساختن شهر کند.
تقاضای تبدیل پارک معلم به پارک بانوان
سیاوش نژاد مربی کاراته هم در ادامه این نشست اظهار داشت: در محلات منطقه ۱۳ مکان ورزشی مناسب برای بانوان نداریم. تقاضا داریم پارک معلم کنار پارک پیروزی به بانوان اختصاص یابد. همینطور درخواست می نماییم برای نوجوانان باشگاه ورزش های باستانی ایجاد شود و شهرداری زمینی برای ورزش های رزمی بانوان در اختیار قرار دهد؛ در مبحث استخر برای بانوان هم با کمبود مواجه هستیم.
فروتن مربی کشتی هم با اشاره به اینکه این منطقه استعدادهای کشتی زیادی دارد و دو المپیکی تحویل کشور داده اظهار داشت: در ارتباط با خانه کشتی جایی در کنار اتوبان امام علی (ع) در نظر گرفته شده اما باید مکانی که در اختیار ما قرار می گیرد دارای شرایطی باشد که هم تمرین دهیم و هم در آن مسابقه برگزار نماییم که این موارد در فضای ۴۰۰ متری اختصاص داده شده امکان پدیر نیست.
مرتضی مقدم کارگردان تئاتر اظهار نمود: در حوزه فعالیت ما، اشتعال آفرینی حائز اهمیت می باشد. ۳ نمایش آماده اجرا داریم و در روزهای محرم و صفر هم دو تعزیه اجرا خواهد شد.
فقر فضای آموزشی در منطقه۱۳
شادمانی از مدیران آموزش و پروش این منطقه هم بیان نمود: در آستانه دهه کرامت قرار داریم و ایام رحلت امام راحل و قیام پانزده خرداد را هم گرامی می داریم. بیشتر مسائل مطرح شده درمورد مسائل شهری و فرهنگی است. آموزش و پرورش در زمینه مسائل فرهنگی نقش پررنگی دارد و رهبر معظم انقلاب هم به این مسئله اشاره کرده اند.
وی افزود: در حوزه هایی نظیر آلودگی، ترافیک، تولید زباله و سایر موارد اگر ریشه یابی صورت گیرد، مهم ترین مسئله بحث فرهنگ و آموزش است. علیرغم محدودیت های منطقه، نیروهای ارزشی در آن حضور دارند و ۱۳۶ واحد آموزشی و بالغ بر ۳۳ هزار نفر به امر تعلیم و تربیت مشغولند. باید مدارس موفق و آباد داشته باشیم و توجه به فضای آموزشی اهمیت دارد چون که فقر فضا در منطقه وجود دارد. تقاضا داریم که تعامل نزدیکی با شهرداری داشته باشیم و ما را یاری کنند.
فضایی به رشته های تخصصی اختصاص داده شود
محمدی عضو تیم ملی تکواندو هم در این جلسه اظهار داشت: سالنی نداریم که تمریناتمان را انجام دهیم و اگر فضایی به رشته های تخصصی اختصاص پیدا کند، مناسب خواهد بود چون که باشگاه ما زمین تخصصی تکواندو ندارد.
شهردار تهران در پاسخ به این سوالات اظهار داشت: سازمان ورزش ظرفیت خوبی در تهران دارد؛ ظرفیت هایمان در سازمان ورزش تجمیع شدند و مجموعه های متعلق به مناطق را به خود مناطق برگرداندیم. به صورتی که می خواهیم به این مجموعه ها نگاه ورزشی و فرهنگی داشته باشیم و نگاه اقتصادی به آنها نداشته باشیم.
حافظی جانباز ۷۰ درصد و از ساکنان این منطقه ضمن اشاره به مشکلات منطقه در مبحث مناسب سازی معابر برای معلولین و جانبازان اظهار نمود: شهرداری کاری را شروع می کند و به مشکلات مانند برق و مخابرات و دیگر نهادها که می رسد، کار متوقف می شود و بهتر است در آن پروژه ها نمایندگان همه دستگاه ها حضور پیدا کنند تا مناسب سازی به بهترین نحو صورت گیرد.
افروغ کارآفرین حوزه چرم دوزی هم بیان نمود: سراهای محلات مکان امنی دارند؛ در انتهای سال دغدغه اضافه شدن اجاره های سرای محلات را داریم و تقاضا داریم این اجاره بها را منطقی تر کنید.
ساخت فیلتر کاهنده آلاینده ها بوسیله ی یک کارآفرین
شریف زاده یکی دیگر از کارآفرینان منطقه اظهار نمود: فیلتری برای خودرو ها تولید کردیم که آلودگی هوا را می کاهد و بالای ۷۰ درصد از آلایندگی اتوبوس ها کاسته می شود و مصرف سوخت را هم تا ۵ درصد می کاهد. برای خودرو های معمولی ۸۰۰ هزار تومان و برای اتوبوس ها ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و عملکرد آن به صورت دائمی است.
شهردار تهران هم قول مساعد داد که این فیلترها بررسی و میزان اثرگذاری آن مورد سنجش قرار می گیرد.
همچنین شهردار منطقه ۱۳ در تشریح عملکردش در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: در ۱۹ مسجد برنامه ملاقات مردمی داشتیم و به ۲۰ خانه شهید سر زدیم و شهرداران نواحی هم باید به خانواده شهدا به صورت دوره ای سر بزنند و جویای خواسته های آنها باشند.
محمدهادی علی احمدی اضافه کرد: در مبحث رفت و روب هنوز مشکل داریم. مرکز تفکیک پسماند منطقه آخر تیرماه به منطقه تحویل داده می شود و با این کار مخازن منطقه زودتر تخلیه خواهند شد و زباله گردها کمتر می شود.
وی بیان نمود: بزرگراه یاسینی پس از ۱۳ سال دست نخورده بود اما در این دوره قسمت های مختلف آن آسفالت شده و مابقی آن هم در حال انجام می باشد. همینطور ساختمان مخصوص بانوان ۵ سال رها شده بود اما در این دوره درحال آماده سازی است. علاوه بر این بیشتر از ۹۰ تیرچراغ برق جابجا شد که عمده آنها در بافت فرسوده قرار داشتند.
شهردار منطقه ۱۳ دربازه موصوع ساصد هم تصریح کرد: مبحث ساصد پس از توافقات در دوره های گذشته که بی نتیجه بود، در این دوره به نتیجه رسید و درحال کمک به مجموعه ساصد هستیم تا زمان سه ماهه تحویل را کاهش دهیم.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در دهمین پویش قرار خدمت امروز در منطقه ۱۳ برگزار شد.



منبع:

1401/03/09
21:30:38
0.0 / 5
419
تگهای خبر: آلودگی هوا , اقتصاد , پروژه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی