تجهیزات درمانی برای مصدومان حادثه قطار در طبس بسیج شد

تجهیزات درمانی برای مصدومان حادثه قطار در طبس بسیج شد به گزارش نیو وبلاگ مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: تجهیزات پزشکی، کادر درمان و متخصصان جراحی و ارتوپدی به وسیله بالگرد درحال اعزام به محل حادثه قطار طبس به یزد هستند.


سید ابوالحسن میرجلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: با دستور استاندار خراسان جنوبی، عملیات امدادرسانی به مصدومان حادثه قطار مسافربری طبس - یزد شروع شد و ادامه دارد.
وی اظهار داشت: هم اکنون پنج دستگاه آمبولانس در محل حادثه مستقر هستند و ۱۲ دستگاه دیگر نیز به منطقه اعزام شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی که راهی محل حادثه شده است از انتقال مصدومان به بیمارستان ها و مراکز درمانی آگاهی داد.
وی با اشاره به این که سه فروند بالگرد از استانهای خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد هم به محل حادثه اعزام شده است گفت: ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس از شهرستان های بیرجند و فردوس نیز به محل حادثه اعزام شده است.
میرجلیلی با تاکید بر این که با دستور استاندار تمامی امکانات لازم برای خدمات دهی به مصدومان و مسافران این قطار فراهم شده و برای انتقال مسافران به یزد باتوجه به نزدیکی تا طبس نیز قطار جایگزین لحاظ شده است.
وی اظهار داشت: مسئولان و مدیران در رابطه با حوزه بحران استان در محل حادثه حضور پیدا می کنند تا در جلسه بحران شرکت نمایند، با این وجود بنا به تاکید استاندار، همه خدمات دهی ها پیش از تشکیل جلسه بحران شروع شده تا شرایط به درستی مدیریت شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: برای انتقال مسافران به شهر یزد، برنامه ریزی شده و آمار آمبولانس های اعزامی به محل حادثه به ۱۷ مورد رسیده است.
به گفته وی تا ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه امروز آمار ۱۰ نفر فوتی و ۱۰ مصدوم بدحال از این سانحه گزارش شده است.
قطار مسافربری طبس - یزد ساعت ۵: ۳۰ دقیقه بامدادان امروز چهارشنبه - ۱۸ خرداد - قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.
محمدرضا رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که تا حالا ۶ تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است، اضافه کرد: یک تیم از پایگاه مسجد شکر، ۲ تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات لطمه دیدگان مشارکت داشته اند.
روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی در اطلاعیه ای اعلام نمود: برخورد این قطار با یک دستگاه بیل مکانیکی سبب خروج آن از ریل و بروز این حادثه شد.
مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.



منبع:

1401/03/18
10:25:44
0.0 / 5
397
تگهای خبر: پزشكی , خدمات , درمان , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی