عظمت دریای خزر از منظر ایستگاه فضایی بین المللی

عظمت دریای خزر از منظر ایستگاه فضایی بین المللی نیو وبلاگ: فضانورد روس ساکن ایستگاه فضایی بین المللی به تازگی ویدیویی زیبا از دریای خزر ثبت کرده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، "اولگ آرتمیف"(Oleg Artemyev) فضانورد آژانس فضایی "روسکاسموس" روسیه که الان در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارد فیلمی زیبا از فضا که در آن شکوه دریای خزر زیبا نمایان است، ثبت و به اشتراک گذاشت. او با انتشار این ویدیو نوشت: پرواز بر فراز دریای خزر.
سال گذشته(۱۸ مارس ۲۰۲۲) فضاپیمای روسی سایوز که حامل سه فضانورد روس با نامهای "اولگ آرتمیف"(Oleg Artemyev)، "دنیس ماتویف"(Denis Matveev) و "سرگئی کورساکوف"(Sergey Korsakov) بود در ساعت ۱۵: ۱۲ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۲: ۴۲ به وقت تهران) به ایستگاه فضایی بین المللی رسید و به ماژول جدید پریچال متصل شد.
فضاپیمای سایوز از قزاقستان به فضا پرتاب شد و در کمتر از ۳.۵ ساعت به ایستگاه فضایی رسید. دریچه میان فضاپیمای سایوز و ایستگاه فضایی در ساعت ۱۷: ۴۸ به وقت منطقه زمانی شرقی (۰۱: ۱۸ صبح به وقت تهران) باز شد و فضانوردان با همتایان خود ملاقات کردند و به دیگر فضانوردان ساکن این لابراتوار مداری پیوستند.
باز شدن دریچه سبب شگفتی شد چونکه آرتمیف، ماتویف و کورساکوف به جای لباس های فضایی آبی رنگ همیشگی، لباس هایی زرد با نوارهای آبی رنگ پوشیده بودند که شبیه به پرچم کشور اوکراین بود.
در جریان پخش زنده آژانس فضایی روسکاسموس روسیه از آرتمیف، فرمانده سایوز در مورد رنگ لباس ها سوال شد و طبق توییت "کاتیا پاولوشچنکو"(Katya Pavlushchenko) که فردی علاقمند به اکتشافات فضایی است آرتمیف در پاسخ به این سؤال به روسی اظهار داشت: پارچه زرد اضافی زیادی در انبار ما وجود دارد.
مقرر است این سه فضانورد روس تا ماه سپتامبر در ایستگاه فضایی بمانند.



منبع:

1401/04/02
11:06:56
0.0 / 5
441
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی