ناسا با موشک شرکت اسپیس ایکس به شکار ماده تاریک می رود

ناسا با موشک شرکت اسپیس ایکس به شکار ماده تاریک می رود نیو وبلاگ: ناسا اعلام نموده است که می خواهد تلسکوپ فضایی خودرا با موشک ˮفالکون هویˮ متعلق به شرکت ˮاسپیس ایکسˮ به فضا پرتاب کند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، تلسکوپ شکار ماده تاریک ناسا به زودی بر موشک شرکت "اسپیس ایکس" (SpaceX) سوار می شود.
ناسا اعلام نموده است که "تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن" (NGRST)، زودتر از سال ۲۰۲۶ و با کمک موشک "فالکون هوی" (Falcon Heavy) شرکت اسپیس ایکس پرتاب خواهد شد.
مقامات ناسا اعلام نمودند که این آژانس فضایی، ۲۵۵ میلیون دلار برای سرویس پرتاب و سایر هزینه های ماموریت به اسپیس ایکس پرداخت خواهدنمود. این ماموریت مقرر است از "مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی" (LC-39) ناسا در فلوریدا پرتاب شود.
بااینکه فالکون هوی یک موشک نسبتا جدید است که فقط سه بار پرتاب شده اما بنظر می رسد که ناسا می خواهد که این موشک، سوخت بیشتری را حمل کند.


حمل سوخت بیشتر بدین سبب است که تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن به مداری دور به نام "لاگرانژ ۲" (Lagrange 2) پرواز خواهدنمود که حدود ۱.۵ میلیون کیلومتر از سیاره ما فاصله دارد. این مدار که هدف "تلسکوپ فضایی جیمز وب" (JWST) نیز محسوب می شود، نسبتا دور از زمین است و به همین دلیل، تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن برای پرواز مستقیم به آنجا، به سوخت اضافی نیاز دارد.
تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن که پیش تر "تلسکوپ نقشه برداری میدان باز فروسرخ" (WFIRST) نامیده می شد، آینه ای به اندازه آینه "تلسکوپ فضایی هابل" (Hubble Space Telescope) دارد. با این وجود، رومن برخلاف هابل به شکلی تنظیم شده است که میدان دید آن تا ۱۰۰ برابر بزرگتر باشد. این امر موجب می شود که رومن، رصدخانه جدید و ایده آلی جهت بررسی های بزرگتر در مقیاس کیهان به شمار رود.
تلسکوپ رومن که روی نور فروسرخ کار می کند، طوری برنامه ریزی شده است تا تحقیقاتی را در مورد انرژی تاریک و ماده تاریک انجام دهد که پژوهشگران اعتقاد دارند بخش قابل توجهی از ساختار جهان را می سازند. همین طور این تلسکوپ، سیارات فراخورشیدی را با بهره گیری از روشی به نام "میکرولنزینگ" (Microlensing) بررسی می کند.
بگفته ناسا، این تلسکوپ یک رصدخانه باارزش برای نقشه برداری از سیاره های فراخورشیدی خواهد بود تا جهان هایی دورتر از زمین را جستجو کند که جیمز وب می تواند آنها را با وضوح بالاتر ببیند.




منبع:

1401/04/31
14:01:42
0.0 / 5
294
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات , تلسكوپ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی