شناسایی برخورد ستارهای نوترونی با یک تلسکوپ قدرتمند

شناسایی برخورد ستارهای نوترونی با یک تلسکوپ قدرتمند پژوهشگران دانشگاه واریک(Warwick) انگلیس از تلسکوپ جدید قدرتمندی که برخورد خورشیدهای مرده را تشخیص می دهد، آگاهی داده اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تی ای، ستاره شناسان با استفاده از "رصدگر گذرا نوری امواج گرانشی" (GOTO) برخورد خورشیدهای مرده معروف به ستاره های نوترونی را شناسایی کرده اند.
محققان اعتقاد دارند که این برخورد، فلزات سنگینی را بوجود آورده است که این امر به تشکیل ستاره ها و سیاراتی مانند سیاره خودمان در میلیاردها سال پیش منجر گردیده است.
پروفسور "دنی استیگز"(Danny Steeghs) از دانشگاه واریک اظهار داشت: هنگامی که یک ابزار کار تشخیصی خویش را به بهترین نحو انجام می دهد، همه چیز دست به دست هم می دهند تا شما از این کار نهایت لذت را ببرید. سرعت امری ضروری می باشد. ما به دنبال چیزی هستیم که عمر بسیار کوتاهی دارد و قبل از محو شدن برای ثبت آنها زمان زیادی نداریم.
به گزارش بی بی سی، نور حاصل از این برخورد برای چند شب قابل مشاهده بود. این بدان معناست که چندین تلسکوپ باید برای مکان یابی آنها با هم رقابت داشتند.
برخورد یک ستاره مرده، جرقه ای از نور بوجود می آورد و یک موج ضربه ای قدرتمند در سرتاسر جهان بوجود می آورد. این امر سبب می شود همه چیز در کیهان گرفتار تغییر شود. موج ضربه ای بوجود آمده فضا را تحریف می کند. وقتی این نور از روی زمین شناسایی می شود، این تلسکوپ جدید برای یافتن مکان دقیق نور وارد عمل می شود.
پروفسور "جو لیمن"(Joe Lyman) اخترفیزیک این دانشگاه اظهار داشت: شما فکر می کنید که این انفجارها بسیار پرانرژی و بسیار درخشان هستند و تشخیص آنها باید آسان باشد. اما ما باید در صد میلیون ستاره به دنبال شی مورد علاقه خود بگردیم. ما باید این کار را به سرعت انجام دهیم چونکه شی مورد نظر ما ظرف دو روز ناپدید خواهد شد.
محققان این دانشگاه در این مطالعه با ستاره شناسان دیگر همکاری کردند تا این برخورد را با جزئیات بیشتر بررسی نمایند. بعد از تعیین دقیق برخورد، محققان به تلسکوپ های بزرگ تر و قدرتمندتر در سرتاسر جهان روی خواهند آورد تا برخورد را با جزئیات بیشتر در طول موج های مختلف بررسی نمایند.



1401/05/02
23:10:52
0.0 / 5
387
تگهای خبر: امواج , تلسكوپ , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی